כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"די כבר לפחדנות"

האב השכול, השר לשעבר: "נתניהו צריך להתפטר"

"נתניהו חייב להודיע שהוא יתפטר מקסימום תוך 3 חודשים, ללא שיהוי וללא שום תירוצים. ואיתו כל שרות ושרי הממשלה שלו". כך אומר השר לשעבר יזהר שי שבנו נפל בקרב בכרם שלום | הוא הוסיף, "עכשיו תיקחו אחריות. די להסתתר, די כבר לפחדנות וחוסר היכולת לגלות עמוד שידרה ציבורי, ערכי ומוסרי"

האב השכול, השר לשעבר: "נתניהו צריך להתפטר"
בנימין נתניהו צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

‏האב השכול, שר המדע לשעבר יזהר שי בממשלת נתניהו - גנץ, קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע כי יתפטר מייד עם תום המלחמה. יזהר שי שכל את בנו סמל ירון שי הי"ד, לוחם סיירת הנח"ל שנפל בקרב מול עשרות מחבלים שחדרו לכרם שלום בחג שמחת תורה.

בראיון ל'ערוץ 12' אמר שי שבמהלך 'השלושים' השתדל לא להתבטא בנושא: "ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, חייב לקחת אחריות על האסון הגדול ביותר שהתרחש על מדינת ישראל מאז קום המדינה. נתניהו צריך לקחת אחריות ולהודיע עכשיו שהוא מתכוון להתפטר מייד עם תום המלחמה, או לכל המאוחר תוך 3 חודשים מהיום".

הוא הסביר ואמר: "זה קרה תחת ממשלתו, וזו אחריותו המלאה. מי שהתחייב להיות "המגן של ישראל" עומד בראש הממשלה שתחת משמרתה חווה העם היהודי את האסון הגדול ביותר מאז תקופת השואה, בטח שמאז הקמת המדינה".

שי הוסיף: "זה בכלל לא משנה מה אתם חושבים על נתניהו. אולי הוא אביר על סוס לבן, מנהיג משכמו ומעלה, מוכשר וחכם באופן חריג. אולי אתם מאמינים שכשתקום כאן וועדת חקירה ממלכתית הוא יימצא נקי מכל רבב, מנהיג דגול שעשה הכל כדי להגן על אזרחי ישראל. אולי אתם אומרים לעצמכם שהוא הלך שולל אחרי הבטחות מערכת הביטחון? הכל בסדר, תגידו מה שאתם רוצים".

לדבריו, "לכשתקום וועדת חקירה ממלכתית היא תבחן את מהלכיו, דרכי חשיבתו והחלטותיו האסטרטגיות. זה יקרה מתישהו וכל תוצאה שם היא אפשרית. ובינתיים, אסור לחכות לרגע. אם אנחנו רוצים להתחיל בתיקון, אם אנחנו רוצים למלא את חובתנו כלפי הדור הצעיר שגדל במדינת ישראל, אנחנו חייבים להתחיל בתיקון. עכשיו. מייד".

"והתיקון האמיתי מתחיל בהנחלת העיקרון הבסיסי שנקרא: אחריות", אומר האב השכול. "זה קרה תחת המשמרת שלך, אתה אחראי. אולי אתה אשם ואולי לא, זה ממש לא משנה. אתה האחראי העליון ואתה מכיר באחריותך בפומבי. מייד. ללא שום דחייה, בלי לתת הסברים מיותרים. עכשיו, אל מול המצלמות והמיקרופונים, תודיע שאתה לוקח אחריות מלאה לכל מה שקרה כאן, לאסון הנורא הזה".

האחריות לדידו של שי הינה על הממשלה כולה, "ואיתך, כל השרות והשרים ששירתו בממשלה שלך" אמר במסר לנתניהו. "במדינת ישראל יש אחריות משותפת לשרי הממשלה. גם אם אתה שר לענייני שום דבר, גם אם את נמצאת שם בזכות הסכם קואליציוני מושחת שבנה ממשלה ענקית והעניק תארים מיותרים ותקציבים מבוזבזים לשברי רסיסים של משרדים קיימים או שהומצאו לכבודכם משרדים חדשים ומיותרים, גם אז אתם אחראים, בדיוק כמו ראש הממשלה, לאסון הגדול ביותר שחוותה מדינת ישראל, למפלה הצבאית הגדולה ביותר שחווה צבא מודרני במאה השנים האחרונות".

"ולכן", אומר השר לשעבר, "נתניהו חייב להודיע שהוא יתפטר מקסימום תוך 3 חודשים, ללא שיהוי וללא שום תירוצים. ואיתו כל שרות ושרי הממשלה שלו. עכשיו תיקחו אחריות. די להסתתר, די כבר לפחדנות וחוסר היכולת לגלות עמוד שידרה ציבורי, ערכי ומוסרי. כדי להתחיל את התיקון ההיסטורי, למען הילדים שלנו ולמען כל דורות ההמשך. כל שרה או שר שלא לוקחים עכשיו אחריות אישית על מה שקרה כאן חותמים על אות הקלון ההיסטורי שיוטל על שמם לכל הדורות".

לסיום הפנה מסר לתומכי ומתנגדי נתניהו ואמר: "ואתן/ם שקוראים שורות אלו: זה ממש לא חשוב מה ההזדהות הפוליטית שלכן/ם. אולי אתם אנשי ימין, אולי אתן נשות שמאל, אולי כבר הבנתן/ם שההבדלים שמכרו לנו בין שמאל לימין בעשורים האחרונים היו תוצאה של תעמולה צינית רעת לב שמטרתה היתה לפלג בינינו".

"ממש לא חשוב מה תצביעו בבחירות הקרובות. מה שחשוב הוא, שתדרשו עכשיו מראש ממשלת ישראל, ומכל השרות והשרים שלו, לקחת אחריות עכשיו, באופן מיידי, וללכת הביתה, תוך 3 חודשים לכל המאוחר. ביבי, קח אחריות!". סיכם.

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד