כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בחסות הלחימה בעזה

המלחמה באוקראינה: לאחר כמה חודשי שקט - עיר הבירה מופגזת

פיצוצים עזים נשמעו בבירה בהתקפה ראשונה על העיר מאז ספטמבר | נשיא אוקראינה אמר כי אוקראינה פרסה מערכות הגנה נוספות בציפייה לחורף של התקפות רוסיות על מתקני אנרגיה

המלחמה באוקראינה: לאחר כמה חודשי שקט - עיר הבירה מופגזת
כוחות צבא אוקראינה צילום: @ServiceSsu

בירת אוקראינה, קייב, סופגת מתקפות אוויריות לראשונה מזה חודשים, כך אומר ראש העיר, כאשר במהלך סוף השבוע פיצוצים גדולים נשמעו בעיר. "פיצוצים חזקים נשמעו בגדה השמאלית של הבירה", אמר ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, אמש (שבת) בפוסט ב'טלגרם', בהתייחסו לגדה השמאלית של נהר דנייפרו, "ההגנה האווירית פעלה נגד טילים". לא היו דיווחים על נפגעים.

שני פיצוצים עזים נשמעו ושובלים של טילים נראו בשמיים במרכז קייב בשבת בבוקר, כך דיווחה סוכנות הידיעות AFP. אזעקות בקייב ובאזור סמוך הוכרזו דקות ספורות לפני שנשמעו הפיצוצים, ורשויות העיר קראו לתושבים להישאר במקלטים.

ההתקפות בשבת היו הראשונות על קייב מאז ה-21 בספטמבר, כאשר מערכת ההגנה האווירית האוקראינית יירטה טיל מעל הבירה. נפילה של שברי יירוטים מהטיל פצעה שבעה בני אדם, בהם ילד.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר מוקדם יותר השבוע כי אוקראינה פרסה מערכות הגנה אוויריות מערביות נוספות בציפייה לחורף שלם שני של התקפות רוסיות על מתקני אנרגיה. התקפות רוסיות בשנה שעברה פגעו ברשת האנרגיה של אוקראינה, והותירו אלפים ללא חימום או חשמל בטמפרטורות קפואות.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד