כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בשל תמיכה בחמאס

בריטניה: משרד הפנים ביטל את הוויזה של מגיש טלוויזיה מצרי

מדובר בגירוש הראשון ע"י שרת הפנים ושר ההגירה בשל סיבות של תמיכה בחמאס | ברקע הדברים: הפגנת ענק שהתקיימה בשבת בלונדון נגד ישראל 

בריטניה: משרד הפנים ביטל את הוויזה של מגיש טלוויזיה מצרי
ההפגנה הפרו-פלסטינית בלונדון צילום: צילום מסך

משרד הפנים הבריטי הודיע כי הוא ביטל את הוויזה של מואטאז מטר, בין היתר בגין השתתפות בהפגנות פרו-פלסטיניות בלונדון ותמיכה בחמאס. מדובר בגירוש הראשון של שרת הפנים סואלה ברוורמן ושר ההגירה רוברט ג'נריק מאז פרצה המתקפה הרצחנית של החמאס ב-7 באוקטובר, שבה נהרגו כ-1,200 בני אדם.

פקידים בריטיים הכריזו על תוכניות לדיכוי התנהגות אנטישמית בעקבות התקפת חמאס, והטלגרף דיווח שלפחות עוד שישה אזרחים זרים עלולים לקבל עונש דומה של שלילת האשרה. "יש אפס סובלנות למבקרים בבריטניה שמנצלים לרעה את הויזה ותומכים בפעולות טרור מרושעות", צוטט שר ההגירה רוברט ג'נריק, "אין ספק שנמשיך לבטל אשרות בכל מקום שיידרש. לא נסבול קיצוניות ברחובותינו".

למשרד הפנים יש סמכויות לשלול אשרות סטודנטים, ביקורים או עבודה של אזרחים זרים אם הוא סבור שהתנהגותו של אדם "אינה תורמת לתועלת הציבור" או אם הם נחשבים לאיום על הביטחון הלאומי.

בשבת נערכה בלונדון הפגנת ענק נגד ישראל, בה נכחו לפי המשטרה הבריטית כ-300,000 מפגינים. ההפגנה עוררה סערה בבריטניה בשל כך שהתרחשה "ביום שביתת הנשק" של מלחמת העולם הראשונה, שנחשב ליום זיכרון בריטי. ברקע הפגנת הענק עמדה סערה סביב שרת הפנים סואלה ברוורמן, שפירסמה השבוע מאמר ב"טיימס" הלונדוני בו האשימה כי ההפגנות הפרו-פלסטיניות בבריטניה מאז ל"צעדות שנאה". מתחילת המלחמה התייצבה השרה לצד ישראל.

 

בריטניה חמאס הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד