ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"יחסים כלכליים בריאים"

שרת האוצר של ארה"ב מאשימה חברות סיניות באספקת ציוד לרוסיה

לאחר פגישה עם סגן ר"מ סין אמרה: "איננו שואפים לנתק את הכלכלה שלנו מזו של סין. זה יהיה מזיק הן לארה"ב והן לסין ומערער את היציבות בעולם"

שרת האוצר של ארה"ב מאשימה חברות סיניות באספקת ציוד לרוסיה
דגלי ארצות הברית צילום: unsplash

שרת האוצר של ארצות הברית, ג'נט ילן, הדגישה את הצורך ב"יחסים כלכליים בריאים" בין סין לארה"ב, בעודה לוחצת על הממשלה הסינית להילחם בחברות סיניות המסייעות למלחמה של רוסיה באוקראינה.

ילן אמרה כי וושינגטון לא ביקשה לנתק את כלכלת ארה"ב וסין, אך הנשיא ג'ו ביידן לא ירתע מפעולה חד-צדדית נגד חברות סיניות המספקות ציוד הגנה למוסקבה. "איננו שואפים לנתק את הכלכלה שלנו מזו של סין", אמרה לכתבים לאחר פגישה עם סגן ראש ממשלת סין בסן פרנסיסקו, "זה יהיה מזיק הן לארה"ב והן לסין ומערער את היציבות בעולם".

ילן אמרה שמשרד האוצר ראה עדויות לכך שחברות ובנקים סיניים "מקלים" על זרימת הציוד למוסקבה והם יעמדו בפני "השלכות משמעותיות". "אנחנו מודאגים שלמרות תוכניות סנקציות שהקמנו, הציוד שהוא קריטי למאמץ הצבאי של רוסיה בכל זאת מתחמק מהסנקציות ומועבר לרוסיה", אמרה, והוסיפה כי היא לא מאשימה את הסינים. ילן הוסיפה כי היא קיבלה הזמנה לחזור לסין בשנה הבאה.

הפגישה מגיעה לפני פגישת פסגה בין ביידן לראש ממשלת סין שי ג'ינפינג, שייסע לסן פרנסיסקו בשבוע הבא לפסגת שיתוף פעולה כלכלי אסיה-פסיפיק של המנהיגים מרחבי האוקיינוס ​​השקט. יחסי ארה"ב-סין צנחו תחת נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שהפעיל מכסים וסנקציות נגד חברות סיניות כדי להגביר את הייצור המקומי ולהעניש את סין על הפרת זכויות אדם. הקשרים נותרו מתוחים תחת ביידן, שהמשיך במאמצים של קודמו לשקם את חברות הייצור בארה"ב. ביידן נוקט בצעדים כדי להניע הפשרה בחודשים האחרונים עם שלל ביקורים של בכירים אריקאים בסין.

בינואר ערכה ילן פגישה ראשונה פנים אל פנים עם סגן ראש הממשלה לשעבר, ליו הי, וביולי היא ביקרה בסין כדי לדון במדיניות כלכלית ושיתוף פעולה בנושא שינויי אקלים ואתגרים גלובליים אחרים .

סין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד