י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
עדכונים שוטפים

יממה של הסלמה בצפון | צה"ל תקף תשתיות חיזבאללה: "יש תוכניות"

אחרי שעות ארוכות של הסלמה בצפון, צה"ל נערך לתקיפה נרחבת נגד חיזבאללה - וגם להתרחבות הלחימה מול הארגון | דובר צה"ל: "לצבא יש תוכניות לשינוי המצב הבטחוני בצפון" | מאז החלה המלחמה נעצרו בעזה למעלה מ-20 מחבלי חמאס - שנלקחו לחקירות בישראל | כל העדכונים

יממה של הסלמה בצפון | צה"ל תקף תשתיות חיזבאללה: "יש תוכניות"
מלחמת חרבות ברזל צילום: צלמי פלאש 90/דובר צה"ל

13 בני אדם נפצעו בתקריות שונות שאירעו בגבול לבנון, ביממה שהייתה המתוחה ביותר בצפון מאז החלה המלחמה. במערכת הביטחון מקיימים התייעצויות כיצד להגיב למתקפות. בתוך כך, צה"ל תקף תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון: מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר מטרות של הארגון הטרור, בהן מתחם צבאי ובו מחסן אמצעי לחימה ותשתית צבאית.

בינתיים, גם המלחמה ברצועה נמשכת. דובר צה"ל דניאל הגרי אמר הערב בהצהרה לתקשורת כי כוחות פועלים בשעות אלו בנמל עזה ומאתרים בו משגרים ארוכי טווח. "ממשיכים לחפש את הנהגת חמאס ולפגוע בה. נגיע לכולם", הוסיף הגרי. על המצב בגבול לבנון אמר: "הפגיעה באזרחים הישראלים היא 'דבר חמור'. חיזבאללה וממשלת לבנון אחראים על כל ירי, אזרחי לבנון ישלמו מחיר. לצה"ל יש תוכניות לשינוי המצב הבטחוני בצפון - המצב לא יוותר כך שהאזרחים יחששו לחזור ליישובים".

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, שנפגש היום עם ראשי הערים והמועצות המקומיות בעוטף עזה ובדרום בעיר אשקלון, אמר "צה״ל כולו, ואני באופן אישי ממוקדים רק במטרה אחת עכשיו, לנצח ולפרק את החמאס. לא עמדנו במשימה שלנו להגנת התושבים, ואנחנו אחראיים גם עכשיו לביטחון בהמשך. נזכור את שאירע, נלחם ולא נאפשר שאירוע כזה יקרה שוב".

עדכונים שוטפים:

23:59 - צה"ל פועל כעת בכפר עוריף מדרום לשכם. מחבל נפצע מירי לוחמים 

23:51 - הערוץ הלבנוני אל-מיאדין מדווח ממקורותיו כי מצרים נמנעה מלקבל סיוע הומניטרי איראני לעזה אחרי שישראל הביעה התנגדות להכנסתו לרצועה. לפי הדיווח, נשיא איראן ראיסי העלה את סוגיית הסיוע ההומניטרי לעזה בפגישה עם נשיא מצרים א-סיסי בשולי פסגת המנהיגים בריאד בסוף השבוע. 

23:18 - הסיוע ההומניטרי הגדול ביותר מאז תחילת המלחמה: נכנסו היום לרצועת עזה, דרך מעבר רפיח - 143 משאיות של ציוד הומניטרי, שכולל מזון, מים, ציוד רפואי וציוד למחסות.

23:15 - פוקס ניוז: ארה"ב תקפה מספר מטרות הקשורות לאיראן במזרח סוריה.

22:55 - חשד להצתה בידי פלסטינים בגוש עציון: כוחות כיבוי פועלים ב-3 מוקדי שריפות סמוך לקיבוץ ראש צורים. בזמן פעולות הכיבוי נמצא בלון גז בתוך חומר דליק, שהוטמן במקום מבעוד מועד.

22:48 - בכיר חמאס, אוסמה חמדאן לאל-ג'זירה: "עד כה אין נוסחה סופית לעסקה בנוגע לחטופים שמשיגה את המטרות הנדרשות. לא ניתן להגיד שאנחנו מתקרבים או מתרחקים מעסקה - עד שיושג הסכם  סופי".

22:30 - לראשונה: ירדן שלחה שיירת סיוע הומניטרי לרשות הפלסטינית, הכוללת חיטה, ציוד רפואי ותרופות.

22:15 - מפקד אוגדה 36, תא"ל דדו בר כליפא באגרת ללוחמים ביום ה-36 למלחמה בעזה: "ראיתי אתכם בעשרות מגעים עם האויב וגם אם לדקה נעתקה נשימה בתוכי, ידעתי שידכם תהא על העליונה. חותרים למגע במקצוענות ובתחבולה ולא מהססים אפילו לשנייה".

האגרת של תא"ל דדו בר כליפא ללוחמים

21:51 - אזעקת צבע אדום בכיסופים (עוטף עזה)

21:48 - אמיר קטאר: "נמשכים המאמצים של דוחא לשחרור החטופים".

21:42 - אחרי הסערה: נעצר החשוד בהשחתת תמונות החטופות בבני ברק.

20:59 - שר החוץ האמריקני בלינקן שוחח עם ראש ממשלת קטאר.

20:53 - אזעקה בנתיב העשרה.

20:45 - דובר צה"ל על ההסלמה בגבול לבנון: "לצה"ל יש תוכניות לשינוי המצב הבטחוני בצפון, המצב לא ישאר כך".

20:41 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה היומית: "כוחותינו פועלים בנמל עזה ומאתרים בו משגרים ארוכי טווח. נגיע להנהגת חמאס ונפגע בה". 

20:20 - מהמרכז הרפואי זיו בצפת נמסר: לחדר הטראומה ומלר"ד המרכז הרפואי התקבלו היום 14 פצועים בדרגות שונות כתוצאה מהתקיפות בדובב. גבר בן 80 במצב קשה, מורדם ומונשם. ובנוסף הגיעו 13 פצועים קל שסובלים מפציעות מגוונות כגון רסיסים, חבלות וחרדה.

20:16 - משרד הבריאות בעזה: מניין ההרוגים מאז תחילת המלחמה בעזה עלה ל-11,180.

20:10 - בצל האירועים בצפון: קבינט המלחמה מכונס כעת. בשעה 20:30 יכונס הקבינט המדיני ביטחוני.

19:59 - אלון בן דוד מדווח ב'חדשות 13': גוברת ההערכה בצה״ל שמלחמה בצפון היא בלתי נמנעת.

19:50 - בפעולה משותפת של שב"כ וצה״ל נעצרו למעלה מ-20 מחבלי חמאס שנלקחו לחקירות בישראל.

19:48 - מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, בהן מתחם צבאי ובו מחסן אמצעי לחימה ותשתית צבאית.

19:40 - מעל 100,000 איש השתתפו היום בצעדה נגד האנטישמיות בפריז. בין המשתתפים ראש ממשלת צרפת אליזבת בורן, שרת החוץ קתרין קולונה ונשיאי צרפת לשעבר פרנסואה הולנד וניקולא סרקוזי.

19:25 - שר הביטחון גלנט למשפחות החטופים: "אנחנו מחפשים כל דרך להשיב את אנשינו, החמאס מחפש דרך לעצור את צה״ל - רק הפעלת הלחץ הצבאי מקרבת אותנו למטרה".

19:16 - הרמטכ"ל הרצי הלוי לראשי הערים והמועצות בדרום: "צה"ל מחוייב בצורה עמוקה מאוד ליישובי הדרום והעוטף, נעשה הכל כדי להחזיר את הביטחון והשגשוג באזור".

19:04 - חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף משורותיו שנהרג. מספר 73 מתחילת המלחמה.

 

לעדכונים נוספים מהמלחמה

מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד