י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בלתי נתפס

שופט מתח ביקורת על דגל ישראל; השר הגיב: "‏לקרוא ולא להאמין"

שופט התלונן בפני אנשי שב"ס על דגל ישראל שהוצב מאחורי חשוד בתמיכה בחמאס | מתברר כי בעברו של השופט מספר צעדים תמוהים המציבים אותו בשורה אחת עם השמאל הקיצוני

שופט מתח ביקורת על דגל ישראל; השר הגיב: "‏לקרוא ולא להאמין"
מניפים את דגל ישראל ברצועת עזה צילום: צילום מסך

סערת ענק מתרחשת בשעות האחרונות לאחר שנחשף כי שופט המעצרים, איתי הרמלין, דרש לפני כעשרה ימים מנציג יחידת נחשון באולם בית המשפט להוריד כיתוב ממסך ועידת הוידאו שבו נכתב: "צה"ל ינצח" ואחר כך "עם ישראל חי". על פי הדיווח של עמית סגל ב'חדשות 12', השופט "הזדעזע עמוקות" מדגל ישראל שנתלה מאחורי חשודים בתמיכה בחמאס. 

נבירה בהיסטוריה של השופט מעלה כי בהרצאה באוניברסיטת ייל שמסר לפני מספר שנים, שהפכה למאמר 'אקדמי', מספר הרמלין איך בחר לייצג מחבל חיזבאללה שהוכשר כלוחם נ"ט. הרמלין מתגאה איך קרא לו להמשיך את ה"מוקוואמה" (התנגדות) גם מבחינה משפטית. השופט הרחיק לכת וניסה לשכנע מחבל אחר שהיה המפקד של מרשו שבעצם חובת הנאשם הייתה להגן על הכפר - מפני צה"ל.

שר הפנים, משה ארבל, שלח מכתב לנציב תלונות הציבור על השופטים בו כתב: "‏למותר לציין כי האמת עם אנשי יחידת נחשון, אכן לו היה מובא החשוד לאולם בית המשפט כנהוג בעתות שגרה, היה ניצב ‏החשוד לצד דגל המדינה וסמלה. לא ברור מדוע יש פגם בהצבת דגל ישראל לצר חשוד בשעה שהוא נמצא בבית מעצר של ‏שירותי בתי הסוהר ומשתתף בדיון מעצר בהיוועדות חזותית. נהפוך הוא, טוב עשו אנשי שירות בתי הסוהר אשר פעלו כדי ‏להשוות כל שניתן את תנאי הדיון בהיוועדות חזותית לתנאי הדיון באולם בית המשפט".

עוד כתב השר כי "מעבר להסבר 'טכני' זה, לא ניתן להתעלם מהנסיבות המיוחדות שאופפות את דיוני המעצר בתקופה זו. מדינת ישראל מצויה במלחמה קשה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית בתולדותיה. ‏במקביל למאמץ המלחמתי, פועלים כלל גופי האכיפה נגד ההסתה הקיימת ברשתות החברתיות נגד אזרחי המדינה וקריאות בעד פעולות הטרור שבוצעו. לשירות בתי הסוהר חלק חשוב במאבק זה שהוא מהותי וחלק אינטגרלי מהמאבק בטרור. רבים מאנשי גופי אכיפת החוק אבדו את חייהם במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. זו העת להודות לאנשי כוחות הביטחון, לחזק אותם ולסמוך על שיקול דעתם בתחומים המצויים במומחיותם ולא ‏להתעקש על עניינים שאין זה ראוי להתעקש עליהם, וודאי כשעסקינן בהצגת דגל המדינה שהוא לעולם ראוי ומתאים בהליכים
‏רשמיים של מדינת ישראל, אבקש את טיפולך במקרה זה ועדכוני בדבר ממצאי בדיקתך".

השר בן גביר הגיב על הפרסום של עמית סגל: "‏לקרוא ולא להאמין. השופט איתי הרמלין נוזף באנשי שב"ס ולא מסכים לקיים איתם דיון כאשר דגל ישראל והכיתוב "עם ישראל חי" נמצא מאחורי העצור, למרות שאנשי שב"ס מסבירים לשופט שכך זה מעודד אותם כאשר חבריהם כעת נלחמים וחלקם נרצחו. בושה וחרפה".

 

 

חמאס חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל שב"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד