כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מבוקש על ידי האינטרפול

משטרת ברזיל חשפה את זהות החשוד המרכזי בגיוס סוכנים לחיזבאללה

בברזיל נחשפה זהותו של איש חיזבאללה שגייס סוכנים שתכננו לבצע פיגועים נגד יהודים. האיש הוא אזרח סורי, מוחמד ח'יר עבד אל-מג'יד השתתף במלחמה בסוריה ב-2016 כאיש חיזבאללה, ו-8 שנים לאחר מכן פעל בברזיל על ידי גיוס ברזילאים לביצוע פעילות טרור

משטרת ברזיל חשפה את זהות החשוד המרכזי בגיוס סוכנים לחיזבאללה
משטרת ברזיל: אילוסטרציה צילום: pixabay

הלילה חשפה משטרת ברזיל את זהות החשוד המרכזי בגיוס ברזילאים לחיזבאללה, ובהכנת פעולות טרור במדינה, ומסרה כי הוא אזרח סורי, שהיגר לברזיל ב-2008. שמו מוחמד ח'יר עבד אל מג'יד, והוא מבוקש על ידי האינטרפול.

אל-מג'יד הואשם לראשונה בשנת 2014, כאשר נעצר באשמת מכירת אלכוהול לקטינים, בעיר בלו הוריזונטה בירת מדינת מינאס ז'ראיס, במרכז ברזיל, שם התגורר עם אשתו הברזילאית, שהייתה אחראית באותה שנה על שתי חנויות שהיו בבעלותו שמכרו מוצרים לקטינים בניגוד לחוק.

המשטרה הפדרלית גם חקרה אותו בשנת 2021 על פעילות ההברחה שלו. עם התקדמות החקירות, חשדו החוקרים כי הכנסות ההברחה נועדו לממן פעולות טרור, הוא העלה תמונה בפייסבוק במדי צבא על גבי רכב משוריין. מאוחר יותר הפרופיל נמחק, אך המשטרה הצליחה להשיג את התמונה וכללה אותה בתיק החקירה שלו.

מהחקירה עולה כי מוחמד ח'יר עבד אל-מג'יד השתתף במלחמת האזרחים בסוריה ב-2016 כאיש חיזבאללה, ושמונה שנים לאחר מכן הוא פעל בברזיל על ידי גיוס ברזילאים לביצוע פעילויות בלתי חוקיות, כולל פעולות טרור, למגוייסים לא היו קשרים אידיאולוגיים או דתיים עם חיזבאללה, החוליה התגלתה על ידי המוסד בשבוע שעבר.

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר גופי הביטחון בברזיל יחד עם המוסד ושותפיו בקהילת הביטחון הישראלית, לצד גופי ביטחון ואכיפה בינלאומיים נוספים, סיכלו בברזיל פיגוע שקידם ארגון הטרור חיזבאללה, בהנחיית ומימון המשטר האיראני. מדובר ברשת רחבה שפרוסה במדינות נוספות בעולם.

אחד החשודים נעצר בנמל נמל התעופה הבין-לאומי סאו פאולו-גוארוליוס עם הגעתו מלבנון. המשטרה הברזילאית סבורה כי הוא כבר הגיע עם הוראות לביצוע פיגועים. השני נעצר בסאו פאולו. הקבוצה תכננה לבצע התקפות על מבני הקהילה היהודית בברזיל, כולל בתי כנסת, כך על פי החקירה.

ברזיל לבנון המוסד סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד