י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
ביקורת בקונגרס

מחשש לסכסוך רחב יותר: ביידן מנע תקיפות משמעותיות נגד איראן

הנשיא ביידן דחה בשבועות האחרונים אפשרויות אגרסיביות יותר נגד איראן שהציע הפנטגון, מחשש לסכסוך רחב יותר עם איראן. מספר רפובליקנים בקונגרס אמרו כי תגובה חלשה של הבית הלבן רק הזמינה התקפות מסוכנות יותר

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: כלי תקשורת סוריים

ארצות הברית תקפה מתקנים המשמשים את איראן ושלוחותיה במזרח סוריה כנקמה על שלל התקפות נגד חיילים אמריקאים, כך אמרו גורמים בפנטגון ביום ראשון. 

התקיפות האוויריות סימנו הסלמה של ממשל ביידן, שביצע בעבר שתי תקיפות אוויריות שלטענת גורמים רשמיים נועדו להרתיע את משמרות המהפכה האסלאמית של איראן ואת המיליציות שבהן היא תומכת בסוריה ובעיראק. פקידים אמריקאים אמרו שהתקיפות הללו לא גרמו לנפגעים ידועים. מנגד התקיפות הלילה גרמו למספר נפגעים בקרב האיראנים.

פקידים אמריקאים מאשימים את איראן והמיליציות כמי שאחראיות על התקפות רקטות ומל"טים נגד כוחות ארה"ב בעיראק ובסוריה.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי הנשיא ביידן דחה בשבועות האחרונים אפשרויות הפצצה אגרסיביות יותר שהציע הפנטגון מחשש שאלו יעוררו סכסוך רחב יותר עם איראן. מספר רפובליקנים בקונגרס אמרו כי תגובה חלשה של הבית הלבן רק הזמינה התקפות מסוכנות יותר נגד כוחות ארה"ב באזור.

הפנטגון ובכירים אחרים בממשל ביידן דחו את הביקורת הזו ביום ראשון, ואמרו שהתקיפות האוויריות האחרונות האמריקאיות נועדו לשבש את פעילות המיליציות ולסכן את אנשיהן, לא רק את התחמושת או הבניינים שלהן.

"לנשיא אין עדיפות גבוהה יותר מהבטיחות של אנשי ארה"ב, והוא הנחה את הפעולה של היום להבהיר שארה"ב תגן על עצמה, על אנשיה ועל האינטרסים שלה", אמר הלילה שר ההגנה לויד אוסטין בהצהרה.

בכירים בפנטגון אמרו כי כ-12 אנשי מיליציה הנתמכים על ידי איראן נכחו באתרים שהופצצו ביום ראשון וכי סביר להניח שחלקם נהרגו או נפצעו בהתקפה. אבל אנליסטים אמריקאים לא הצליחו לספק אומדן נפגעים מדויק יותר.

הפנטגון אמר אתמול כי היו לפחות 48 התקפות נגד כוחות ארה"ב בסוריה ובעיראק מאז 17 באוקטובר וכי לפחות 56 אמריקאים נפצעו. בערך מחצית מאלה סבלו מפציעות מוחיות טראומטיות, ושניים מהם הוטסו לבית החולים הצבאי לנדשטול בגרמניה לקבלת טיפול.

ארצות הברית סוריה עיראק מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד