כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי הטבח הנורא

תמונה של עריפת ראש נשלחה לגופים יהודים באוסטרליה

תמונות מחליאות של עריפות ראש נשלחו לגופים יהודים באוסטרליה. התמונה המחרידה וההודעה נשלחה באמצעות אינסטגרם ב-12 באוקטובר, מספר ימים לאחר שמחבלי חמאס טבחו ביותר מ-1,200 ישראלים

תמונה של עריפת ראש נשלחה לגופים יהודים באוסטרליה
אילוסטרציה צילום: freepik

תמונה מזעזעת של עיתונאי אמריקאי שנרצח על ידי טרוריסט מארגון "המדינה האסלאמית" דאעש נשלחה למספר ארגונים יהודיים גדולים באוסטרליה.

תמונתם של ג'יימס פולי ומחבל אוחז בסכין נשלחה למרבה הזוועה, התמונה הגיעה עם הודעה: "אנחנו באים אליך בקרוב, ממערב סידני".

ג'יימס פולי היה צלם עיתונות אמריקאי שעסק בסיקור מלחמת האזרחים בסוריה עבור סוכנויות ידיעות שונות ונחטף בנובמבר 2012 בצפון-מערב סוריה. באוגוסט 2014 נערף ראשו על ידי פעיל המדינה האסלאמית - דאעש, סרטון המתעד זאת הופץ לכלל העולם וזעזע את המערב.

באותו הזמן נשלח אימייל שנשלח להוריו של פולי כאשר בנם נרצח בסוריה ב-2014. "לא נעצור עד שנרוה את צימאוננו לדם", נכתב.

התמונה המחרידה וההודעה נשלחה באמצעות אינסטגרם ב-12 באוקטובר, מספר ימים לאחר שמחבלי חמאס טבחו ביותר מ-1,200 ישראלים במתקפת פתע ב-7 באוקטובר, כך דיווח ה'דיילי מייל'.

לאחר חקירה המשטרה עצרה גבר בן 33 בפרבר וולי קריק בדרום סידני ב-1 בנובמבר. הוא הואשם בהתנהגות פוגענית במקום ציבורי, איום ברצח, ושלושה סעיפי אישום של שימוש ברכב כדי לאיים, להטריד או לפגוע, כך אמר דובר המשטרה.

"מספיק זה מספיק. הקהילה היהודית חווה רמות של אנטישמיות שמעולם לא חשבנו שאפשריות כאן באוסטרליה", אמר נשיא מועצת הסגנים היהודית דיוויד אוסיפ ל'דיילי מייל' אוסטרליה.

"הניסיונות להפחיד ולהטריד אוסטרלים יהודים כולל ביום הזיכרון אינם דרך אוסטרלית. פעולות השנאה הללו מערערות את הלכידות הקהילתית שלנו ומשאירות משפחות אוסטרליות מפחדות להתנהל בחיי היומיום שלהן".

בעיר ניוקאסל, 160 ק"מ צפונית לסידני, הודבק על ביתו של רב מדבקות עם המילים "להרוג את היהודים הבוקר".

"זה יום עצוב שבו יהודים במלבורן לא מרגישים שהם יכולים לנהוג בבטחה או ללכת ברחובות שכונותיהם", אמר דביר אברמוביץ', שמשפחתו בקיבוץ רעים הסתתרה בממ"ד בזמן שמחבלי חמאס הרגו את שכניהם.

לדברי דביר אברמוביץ', יו"ר הוועדה נגד השמצה: "האיומים המטרידים המושמעים נגד ארגונים יהודיים קורעים לגזרים את אורח החיים המשותף ותחושת הביטחון שלנו. יש לגנות אותם ללא עוררין. סוג זה של דברי שטנה הוא חלק מגל מתגבר של תקריות אנטישמיות שטלטלו את הקהילה שלנו עד היסוד. זה לא רק אנטי-יהודי, זה לא אוסטרלי וצריך לעשות יותר כדי להגן עלינו", אמר אברמוביץ', שבן דודו קצין המשטרה חן אמיר נרצח בפיגוע בתל אביב באוגוסט האחרון.

אנטישמיות אלימות אוסטרליה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד