י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נפל בהגנת האומה

נפרדים בכאב מרס״ן משה ידידיה לייטר: "סמל ומופת לעשייה"

בשבת האחרונה התבשרנו בכאב ובצער על נפילתו של הקצין הנערץ משה ידידיה לייטר, במהלך קרב גבורה בעזה. במהלך חייו פעל רבות למען שילובם של חרדים בתפקידי מפתח במגזר הציבורי והפרטי והיווה סמל למנהיגות המושתתת על עשייה ברוכה • מכריו ששיתפו עמו פעולה לאורך השנים, סופדים וכואבים את לכתו

נפרדים בכאב מרס״ן משה ידידיה לייטר: "סמל ומופת לעשייה"
משה ידידיה לייטר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

בשורה קשה נחתה על עם ישראל, עת היוודע דבר לכתו של רס"ן משה ידידיה לייטר, ששירת כמפקד פלוגה ביחידת שלדג. לייטר נפל במסגרת פעילות של חטיבה 551 בעזה, יחד עם שלושה לוחמים נוספים בפיצוץ מטען בפיר מנהרה מתחת למסגד בבית חאנון.

מכריו מספרים על קצין נערץ ואיש משפחה למופת אשר שם לנגד עיניו אך ורק את טובת הכלל, מתוך עוצמה, מנהיגות ומחשבה על הזולת. כחלק מערכים אלו שהובילו אותו לאורך חייו, בשנים האחרונות הלך ללמוד רפואה ועמד להתחיל בקרוב סטאז' בבית החולים. אלא שהחלום להפוך לרופא בכיר נגדע בעיצומה של פעילות גבורה למען הגנת האומה.

מבין שלל פועליו, משה ידידיה אף שימש כמנכ"ל תוכנית 'קודקוד', המכשירה בוגרי ישיבה עילויים לשירות ביחידות הטכנולוגיות המסווגות של מערכת הביטחון וכן היה מבכירי מכללת ההייטק המובילה במגזר החרדי
JBH. הוא פעל רבות על מנת ליצור גשרים בין המגזר החרדי לעולם התעסוקה ולנצל את משאבי הכוח והידע הרבים הטמונים בקרב בוגרי ישיבה.

הנהלת תוכנית קודקוד ומכללת ההייטק
JBH מסרו תנחומיהם בעקבות הידיעה המצערת: "אנו, ההנהלה, הצוות והתלמידים אבלים על נפילתו בשבת של רס״ן משה ידידיה לייטר הי״ד. אנו שולחים תנחומים למשפחה הנפלאה שהשאיר אחריו. לנצח נזכור את משה, האיש המסור ונעים ההליכות שהיווה סמל ומופת לעשייה ברוכה מתוך מסירות נפש למען כלל ישראל".

ר' משה, תושב עין צורים, השאיר אחריו אשה ושישה ילדים, כשהקטן ביניהם תינוק בן חודשיים. יהי זכרו ברוך.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד