י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא קל לקריאה

"הורים כל כך צעירים וכבר נדרשים להתמודד עם פרויקט בלתי אפשרי"

לפני שנים בודדות הם היו זוג צעיר, נטול דאגות, כל החיים היו לפניהם, אבל אז נולדה בתם הראשונה עם נכות קשה במיוחד והם נאלצים להתמודד עם קשיים בלתי נתפסים • בכל פעם שהם צריכים להוציא את הילדה למסגרת טיפולית – הם נאלצים לעבוד במשך שעה כדי להוריד אותה במדרגות כשהיא מחוברת לציוד הרפואי המורכב והמסורבל כל כך שאליו היא מחוברת 24 שעות ביממה

"הורים כל כך צעירים וכבר נדרשים להתמודד עם פרויקט בלתי אפשרי"

זהירות! השורות הבאות לא קלות לקריאה, ולא בגלל שהן מכילות תיאורים מזוויעים חלילה, אלא בגלל שהן משקפות מציאות מורכבת מאוד שאנשים נאלצים להתמודד עמה, במיוחד כשמדובר בהורים צעירים מאוד, בקושי בני 24 שכבר מתמודדים עם כזה אתגר מורכב.

מצילים את המשפחה>>>

ההורים הגיעו לחדר הלידה, להולדת ביתם הבכורה, כשהם שמחים ונרגשים כמו כל זוג צעיר אחר בעולם שזוכה לפרי בטן בפעם הראשונה. אבל הלידה הסתבכה, וכשהתינוקת נולדה, היא סבלה ממחסור בחמצן במשך דקות ארוכות - מה שגרם לה לנכות קשה ותלות מוחלטת בציוד רפואי כבד ומסורבל.

להיות הורים זה לא קל, ולהיות הורים לילד נכה זה קשה שבעתיים. על אחת כמה וכמה במקרה שבו הילדה מרותקת לכסא הגלגלים באופן מוחלט, וצמודה 24 שעות לצינורות של ציוד רפואי שבלעדיו היא לא יכולה להתקיים אפילו רגע אחד.

חדר הילדים הקטנטן בקושי מספיק לכל הציוד המיוחד לו זקוקה הילדה, מאז נולדו לה שני אחים, וההורים לא מוצאים מקום להכניס אותם.

מדובר בפרויקט לא פשוט, את הילדה יש להוריד עם כסא הגלגלים שעליו היא יושבת, ועם המכשירים שאליהם היא מחוברת, כך שהדבר מצריך עבודת צוות של שני אנשים ואפילו יותר, בהתקדמות איטית, מבצע של ממש לצאת מדלת החדר, ולאחר מכן מבצע נוסף לצאת מדלת הדירה לחדר המדרגות, מבצע מורכב עוד יותר כדי לרדת במדרגות, קומה ועוד קומה, ולבסוף להעלות אותה לרכב ולנופף לה לשלום.

כך נוצר מצב שבכל יום צריכים ההורים להקדיש שעה תמימה למבצע של הורדת הילדה אל הטנדר של הסעת הנכים, שמוביל את הילדה למסגרת הטיפולית בה היא שוהה במשך היום, ולאחר מכן הם צריכים להקדיש שעה נוספת כדי להעלות אותה הביתה.

לנוכח המצב התארגנו אנשי חסד לסייע למשפחה באמצעים שונים, ולאפשר להם לחזור לחיות בצורה תקינה, בין היתר באמצעות מעבר לדירה מותאמת לגידול ילדה נכה, במקום זו שבה הם גרים כיום, בקומה אחרונה, עם מדרגות צרות ומעוקלות, ובלי מעלית.

לנוכח האמור יוצאים ידידי המשפחה בקריאה נרגשת לציבור הרחב: "חייבים לעזור להם! זה הזמן שלנו לפעול בחמלה, לראות בצרתם של האנשים שמתביישים לבקש עזרה, הם אפילו לא מוכנים שנכתוב את שמותיהם, בגלל הבושה הגדולה. אבל אין להם ברירה, אין להם שום אפשרות אחרת, הם חייבים שנעזור להם, הם חייבים שאתם תעזרו להם, כולנו יחד, כל אחד כפי יכולתו וקצת יותר מכפי יכולתו, ובסייעתא דשמיא נוכל להביא להם את הישועה שהם כה מצפים לה, בהתגייסות כללית של כולנו יחד".

מצילים את המשפחה>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד