י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בחסות הלחימה

על חודו של קול: בג"ץ מרחיב את חוק השבות משמעותית

בית המשפט העליון קבע כי אלמן או אלמנה של בן או נכד של יהודי זכאים לחוק השבות | לאחרונה נחשף כי בין השנים 2021-2009 עלו לישראל כ- 120,000 עולים שאינם יהודים

על חודו של קול: בג"ץ מרחיב את חוק השבות משמעותית
אילוסטרציה צילום: דוברות הרשות השופטת

בפסק דין שנוי במחלוקת שמתקבל הבוקר (שני) על חודו של קולה של השופטת הפורשת ענת ברון, בג"צ דוחה את עמדת המדינה ומחיל את חוק השבות גם על אלמנות של נכדים של יהודים ומעתה אלמן או אלמנה של בנו או נכדו של יהודי זכאים למעמד עולה מכוח חוק השבות. מדובר במקרה שבו בן הזוג עצמו לא היה יהודי אלא הוגדר כ"זכאי שבות".

ההחלטה התקבלה נגד דעת השופטים סולברג, מינץ והשופטת וילנר שהיו בדעת מיעוט כאשר בעד ההחלטה הצביעו השופטים עמית, ברק ארז והשופטת ברון יחד עם מ"מ נשיא בית המשפט העליון, השופט יוסף אלרון.

לאחרונה פרסם מרכז המחקר של הכנסת דו"ח לבקשת ח"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו' החושף כי בין השנים 2021-2009 עלו לישראל כ- 120,000 עולים שאינם יהודים, כאשר 86% מהם מארצות ברית המועצות לשעבר. עוד עולה מהדו"ח כי בין השנים 2009-2021 עלו לישראל 120,000 עולים אשר אינם יהודים על פי ההלכה וזאת בשל סעיף הנכד בחוק השבות המאפשר למי שסבו היה יהודי לעלות לישראל. עוד נחשף בדו"ח כי 86% מקרב העולים שאינם יהודים הגיעו ממדינות ברית המועצות לשעבר.

 

בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד