י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
הקרב נמשך

רוזנבוים לשר דוד אמסלם: "אין זו העת לפוליטיקה"

לאחר שהודיע כי הוא פועל להדיח אותה מתפקידה, שיגרה מנהלת רשות החברות הממשלתיות מכתב בו היא מתלוננת כי הקשר היחיד עם לשכתו כולל דרישות בלתי פוסקות לקידום מינויים

רוזנבוים לשר דוד אמסלם: "אין זו העת לפוליטיקה"
דודי אמסלם צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

לאחר שיחסיהם היו רצופים במלחמות וחילופי מהלומות בתקשורת, פונה היום (שני) מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, לשר דוד אמסלם ומבקשת ממנו להיות ממוקד בעבודה המקצועית בתקופה זו ולא להיות עסוק במינויים אישיים. "אני כותבת את הדברים בכאב ובצער גדול, מציאות זו כאילו פסחה על כבוד השר ועובדי לשכתו. ה-6 באוקטובר וה-8 באוקטובר - חד הם", כתבה, "הדרך אותה דרך. הסטנדרטים אותם סטנדרטים, תוכנת ההפעלה היא אותה תוכנת הפעלה. כבוד השר, אנא ממך, אין זו העת לפוליטיקה. זו העת, לפחות עכשיו, לניקיון דעת, להתנהלות עניינית, אחראית, מקצועית ויעילה".

עוד כתבה כי "הקשר היחיד, והאינטנסיבי יש לומר, עם לשכתך כולל בעיקר שיחות סרק, ודרישות בלתי פוסקות שוב ושוב לקידום מינויים שחשובים לך". המאבק בין השניים מגיע בעקבות מחלוקת על שליטה במינויים. אמסלם התכוון לבצע שינוי משמעותי באופן מינוי הדירקטורים לחברות הממשלתיות, כשעל הפרק מינוי יושבי ראש לחברת החשמל ולנמל אשדוד.

לפני שלושה חודשים השר אמסלם דרש להדיח את רוזנבוים, לאחר ששיגרה מכתב חריף לראש הממשלה נתניהו ובו היא דרשה את התערבותו הדחופה "כדי למנוע נזק חמור לאינטרס הציבורי בגלל התנהלות השר במשרד המשפטים דודי אמסלם".  היא גם כתבה אז כי היא נתקלה בשורה של דרישות מהשר ואנשיו לפעול "בניגוד לאינטרס הציבורי ותוך סטייה מכללי מנהל ציבורי תקין" וציינה פעולות כמו מינוי נושאי משרה בתפקידים בכירים - "בניגוד לקריטריונים ותנאי סף" ולהדיח נושאי משרה "ללא הצדקה עניינית".

ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד