כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מלחמה בנדל"ן

משרד האוצר: קצב רכישות הדירות נמוך אפילו מסגרי הקורונה

מספר העסקאות במהלך חודש ספטמבר היה נמוך ב-18% לעומת אוגוסט | מספר דירות הקבלן שנמכרו במחירי השוק עמד על 1,700 דירות – 27% פחות מבשנה שעברה. 

משרד האוצר: קצב רכישות הדירות נמוך אפילו מסגרי הקורונה
בניינים חדשים בחריש. צילום: דוד כהן, פלאש 90

מנתונים ראשוניים שמפרסם היום (שני) הכלכלן הראשי במשרד האוצר עולה כי נרשמה רמה נמוכה במיוחד של עסקאות לרכישת דירות. מהנתונים עולה כי לפי הקצב של דיווח העסקאות עד תחילת החודש הנוכחי, רמת העסקאות באוקטובר עלולה להיות נמוכה אף יותר מהרמה שנרשמה במהלך חודש אפריל 2020, הזכור לרעה בשל הסגר הראשון עם פרוץ מגפת הקורונה. לפי פילוח של מכירות הקבלנים בשוק החופשי, שכבר דווחו לרשות המיסים, בולטת ירידה חדה במיוחד במשקל הזוגות הצעירים ברכישות אלו.

בסקירה נכתב כי מכירות הקבלנים בחודש ספטמבר הסתכמו ב-2,370 דירות, ירידה של 18% בהשוואה לספטמבר אשתקד. בניכוי הדירות שנמכרו בסבסוד ממשלתי הסתכמו מכירות הקבלנים בשוק החופשי בחודש ספטמבר ב-1,700 דירות, ירידה בשיעור חד של 27% בהשוואה לספטמבר אשתקד. "בכך התעצם שיעור הירידה במכירות הקבלנים בשוק החופשי לאחר התמתנות בירידות אלו בשלושת החודשים הקודמים".

במשרד האוצר אומרים כי בקרב הרוכשים בירושלים קיימות רמות מינוף גבוהות, על אף רמות ריבית גבוהות. בהתבסס על דירות שרכשו זוגות צעירים בירושלים בשוק החופשי במהלך 2023, ובהתבסס על שטח הדירות שנרכשו, נאמד שיעור ההנחה בפרויקט ב-40% ביחס למחיר הדירה בשוק החופשי.

 

נדל"ן משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד