כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לוחצים על ביידן

עובדי משרד החוץ שלחו לבלינקן מכתב לפעול להפסקת אש

עובדי משרד החוץ האמריקני מנסים להפעיל לחץ על בלינקן בנוגע למלחמה בעזה. הם לחצו על ממשל ביידן ללחוץ על ישראל להפסקת אש, כך על פי גורמים אמריקאים. מכתב אחד נשלח בשבוע הראשון של המלחמה ולאחרונה נשלח אחד נוסף

עובדי משרד החוץ שלחו לבלינקן מכתב לפעול להפסקת אש
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

עשרות עובדי מחלקת המדינה חתמו על תזכירים פנימיים למזכיר המדינה אנטוני בלינקן המביעים אי הסכמה חמורה עם גישת ממשל ביידן למערכה הצבאית של ישראל בעזה, כך על פי גורמים אמריקאים, חלק מהגל הגואה של אי הסכמה פנימית בתוך ממשל ביידן בנושא המשבר במזרח התיכון. כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

הקבוצה קראה לנשיא ביידן לקרוא להפסקת אש בעזה, כך לפי גורם רשמי. שניים מהמכתבים נשלחו בשבוע הראשון של המלחמה, והשלישי נשלח לאחרונה, אמר פקיד אחד. פקיד אחר, שדיבר גם הוא בעילום שם, אישר את שלושת המכתבים.

ישראל הודיעה שלא תהיה הפסקת אש, כי הדבר יועיל רק לחמאס, וממשל ביידן תומך בעמדה זו. במקום זאת, ביידן לוחץ על ישראל לאמץ "הפוגות הומניטריות".

לפחות באחד המכתבים הם מבקשים מהממשל להציע תוכנית רצינית להסכם שלום ארוך טווח בין ישראל לפלסטינים שייצור מדינה פלסטינית - ולא רק לשלם מס שפתיים לרעיון.

על פי הדיווח בלינקן נפגש באופן אישי עם החותמים על לפחות אחד מהמכתבים שנשלחו בשבוע הראשון של המלחמה, אחד מעוזריו הבכירים של בלינקן נפגש עם החותמים על מכתב אחר שנשלח באותו שבוע.

בלינקן הגיב על כך: "אני יודע שעבור רבים מכם, הסבל שנגרם מהמשבר הזה גובה מחיר אישי עמוק", הוא כתב, והוסיף כי הוא מודע לכך ש"יש אנשים במחלקה שעשויים לא להסכים עם הגישות שאנו נוקטים או שיש להם דעות לגבי מה אנחנו יכולים לעשות יותר טוב".

בהודעה בלינקן אמר שמשרד החוץ "מעודד לנהל דיונים גלויים כדי שנוכל לשמוע את הרעיונות שלכם".

פקידים אמריקאים אומרים כי בעוד שדעות שונות ונקודות מבט חדשות יתקבלו בברכה, עובדים במשרד החוץ ובמקומות אחרים בממשל חייבים לקבל וליישם מדיניות שנקבעה בדרגים בכירים.

האפשרות להביע דעה נגד מהלכים של משרד החוץ נוצרה ב-1971, כדי לאפשר לפקידי המחלקה להביע ביקורת וחילוקי דעות על מלחמת וייטנאם. המתנגדים חסינים מפני אפשרות של פיטורים.

בשנים האחרונות, עובדי משרד החוץ השתמשו בערוץ הזה כדי להזהיר מפני נסיגה מאפגניסטן, להאיץ בממשל אובמה לפתוח בתקיפות אוויריות נגד כוחות סוריים ולהוקיע את החלטת הנשיא טראמפ שלא לאפשר לאזרחים משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי להיכנס לארצות הברית.

חמאס ארצות הברית ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד