ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
תקף את ההתנחלויות

שר החוץ החדש של בריטניה כינה את עזה 'מחנה כלא' וביקר את ישראל

ראש ממשלת בריטניה לשעבר שמונה לשר החוץ של בריטניה לאחר שסואלה ברוורמן נאלצה להתפטר, כינה את עזה 'מחנה כלא' וביקר את ישראל. שר החוץ החדש דיוויד קמרון מתח גם ביקורת על "התנחלויות בלתי חוקיות" בהיותו ראש הממשלה

שר החוץ החדש של בריטניה כינה את עזה 'מחנה כלא' וביקר את ישראל
דיוויד קמרון ידיד הקהילה היהודית בבריטניה צילום: ארגון הצלה סטמפורד היל

שר החוץ החדש דיוויד קמרון כינה בעבר את עזה "מחנה שבויים" ומתח ביקורת על "ההתנחלויות הלא חוקיות" של ישראל בשטח הפלסטיני. בביקור בטורקיה ב-2010 אמר ראש הממשלה השמרני לשעבר: "לא ניתן ואסור לאפשר לעזה להישאר מחנה שבויים".

קמרון שעזב את תפקיד ראש הממשלה לפני שבע שנים לאחר שהפסיד במשאל העם על הברקזיט - מסמן קאמבק פוליטי מדהים. הגעתו למשרד החוץ מגיעה כאשר סונאק מנסה ניסיון אחרון להימנע מהפסד בבחירות הכלליות בשנה הבאה.

קמרון החליף את שרת הפנים של בריטניה שהודחה לאחר שביקרה את טיפול המשטרה במפגינים פרו־פלסטינים. סואלה ברוורמן טענה שהמשטרה נוקטת יד רכה מדי כלפי מפגינים פרו־פלסטינים וכינתה את המפגינים "צועדי שנאה". ראש הממשלה סונאק פיטר אותה לאחר שהופעלו עליו לחצים כבדים ומינה במקומה לשר הפנים את שר החוץ ג'יימס קלברלי וראש הממשלה לשעבר דייוויד קמרון מונה לשר החוץ.

ממשלת בריטניה תמכה בתוקף בזכותה של ישראל להגן על עצמה לאחר שחמושי חמאס טבחו ב-1200 בני אדם - ולקחו מאות בני ערובה - בתקיפה בתחילת אוקטובר.

מר סונאק קרא ל"הפסקות הומניטריות" בסכסוך כדי להכניס סיוע, אך לצד מחוזות כמו ארה"ב, לא קרא להפסקת אש מלאה.

ב-2010, בביקור בטורקיה, מתח קמרון ביקורת על ישראל וקרא לישראל להרפות את ההגבלות על עזה.

"המצב בעזה חייב להשתנות", אמר. "סחורות ואנשים הומניטריים חייבים לזרום לשני הכיוונים. אסור לאפשר לעזה להישאר מחנה שבויים".

הוא אמר: "כולם יודעים שאנחנו לא הולכים לפתור את הבעיה של תהליך השלום במזרח התיכון בזמן שיש למעשה כלא ענק פתוח בעזה". קמרון גם תיאר את עצמו כ"ידוע כידיד חזק של ישראל".

אבל ב-2016, בעודו ראש ממשלה, הוא אמר: "מה שהממשלה הזו עשתה בעקביות והמשיכה לומר, כן, אנחנו תומכים בישראל, אבל אנחנו לא תומכים בהתנחלויות בלתי חוקיות".

קמרון הוסיף: "אנחנו לא תומכים במה שקורה במזרח ירושלים, וחשוב מאוד שעיר הבירה הזו תישמר בצורה שהייתה בעבר".

חמאס פלסטינים בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד