כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
40 צרפתים נרצחו

חבר הפרלמנט לנשיא מקרון: "לא אדוני, ישראל לא מפציצה ילדים"

חבר הפרלמנט מאיר חביב פנה לנשיא צרפת עמנואל מקרון לאחר התבטאויותיו על ישראל. חבר הפרלמנט היה בקשר ישיר עם הנשיא ובהמשך הנשיא מקרון הסביר שדבריו לא הובנו כפי שהתכוון וחזר בשיחה עם הנשיא הרצוג על זכותה של ישראל להגן על עצמה

 חבר הפרלמנט לנשיא מקרון: "לא אדוני, ישראל לא מפציצה ילדים"
חבר הפרלמנט מאיר חביב צילום: באדיבות לשכתו

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב פנה לנשיא צרפת עמנואל מקרון לאחר התבטאויותיו בסוף השבוע בנוגע לפעילות צה"ל בעזה, דברי הנשיא שישראל "הורגת תינוקת" משכה הרבה תשומת לב בצרפת ובישראל. חבר הפרלמנט היה בקשר ישיר עם הנשיא על הדברים ובהמשך הנשיא מקרון הסביר שדבריו לא הובנו כפי שהתכוון, וחזר בשיחה עם הנשיא הרצוג על זכותה של ישראל להגן על עצמה.

חביב פנה לנשיא מקרון: "לא אדוני הנשיא עמנואל מקרון, ישראל לא מפציצה ילדים, נשים וזקנים, ישראל נמצאת פשוט במלחמה, היא נלחמת בברבריות של חמאס שביצע פשעים נגד האנושות, פשעים שהוקרנו בנוכחותי ושראית במו עיניך בפגישתך עם ראש הממשלה נתניהו בלשכתו. ישראל מכבדת את חוקי המלחמה, ישראל מגנה על עצמה לאחר הפוגרום הנורא בתולדותיה. 1200 הרוגים! מתוכם 40 צרפתים. זה שווה ערך ל-12,000 הרוגים אצלנו בצרפת".

חביב המשיך: "241 בני ערובה מתוכם 8 צרפתים, 8 אזרחים שאתה הנשיא שלהם, ברגע כתיבת שורות אלו, הם נמצאים שלושים מטרים מתחת לאדמה, תינוקות, ניצולי שואה, נשים, איך צרפת הייתה מגיבה אם ברברים היו הורגים נשים בהריון לעיני משפחותיהן, מכניסים תינוק לתנור מול עיני הוריו, שורפים משפחות שלמות בחיים, עורפים את ראשם של ילדים? כן, זה נכון לפעמים אזרחים נהרגים. כך זה קורה במלחמה, אדוני הנשיא! אבל זו האחריות הבלעדית של הברברים האלה. הם מוצאים מחסה במבנים אזרחיים ומקימים את המטה שלהם מתחת לבתי חולים ובתי ספר. להיפך, ישראל יוצרת מסדרונות הומניטריים ומלווה בסיכון חייליה, אזרחים פלסטינים לדרום עזה כדי להגן עליהם מפני חמאס המבקש לטבוח בהם. מישהו היה מעז לבקש מצרפת הפסקת אש לאחר הפיגועים של ה-13 בנובמבר?".

לסיום כתב: "האם בעלות הברית, כולל הכוחות הצרפתיים החופשיים, לא הפציצו את דרזדן וברלין כדי לחסל את הנאציזם ולהרוג את היטלר. זה גרם לכמעט מאה אלף קורבנות אזרחים?. כזכור ב-2015, במלחמתנו נגד דאעש, הקואליציה הבינלאומית בראשות צרפת גרמה ללפחות 15,000 הרוגים אזרחים ברקה ובמוסול. מלחמה היא לפעמים רוע הכרחי. אדוני הנשיא, הייתי חלק מהמשלחת שלך במהלך ביקורך לישראל לפני שלושה שבועות: היו לך מילים חזקות מאוד לתמוך בדמוקרטיה הישראלית המותקפת. הכרזת שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה. אפילו הצעת קואליציה בינלאומית נגד חמאס על פי המודל של קואליציית 2015 נגד דאעש. לצערי דבריך האחרונים מנוצלים על ידי חברי מפלגה שדוגלים בטרור ובחמאס באמצעות הכחשת מציאות".

מאיר חביב יצחק הרצוג צרפת מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד