ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"האויב חשב שישתק אותנו"

אושרה תוכנית הפיתוח לרשת ההולכה של משק החשמל

שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ אישר את תוכנית הפיתוח לרשת הולכת החשמל לשנים 2023-2030 בהיקף של מעל ל-17 מיליארד ש"ח: "בזמן שהחמאס רועד בחושך - אנחנו מאשרים דווקא עכשיו את תוכנית הפיתוח למשק החשמל"

אושרה תוכנית הפיתוח לרשת ההולכה של משק החשמל
השר ישראל כץ צילום: פלאש90

שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ, אישר הבוקר (שלישי) את תוכנית הפיתוח לרשת ההולכה של משק החשמל.

התוכנית, שהוגשה על ידי חברת נגה לניהול מערכת החשמל וקיבלה רק כעת את אישור שר האוצר, כוללת מעל ל-400 פרויקטים שונים אשר צפויים לשפר את אמינות אספקת החשמל ולתת מענה לביקוש הגובר לחשמל עד סוף העשור, בין היתר, בגלל כניסת כלי רכב חשמליים וגידול האוכלוסייה.

בנוסף, צפויה התוכנית לשחרר את חסמי רשת החשמל, ולאפשר שילוב מאסיבי של מתקני ייצור חשמל באנרגיה מתחדשת, בעיקר באזורי הפריפריה.

התוכנית מביאה לידי ביטוי את הנחיית השר כ"ץ בנוגע להקדמת פיתוח מערכת החשמל באזורי קו העימות בדרום הארץ ובצפונה – זאת על מנת לחזק את היישובים והתושבים באזורים אלה, ולהעניק להם את החוסן הכלכלי להתמודד עם האתגרים שלאחר המלחמה.

התוכנית צפויה להכפיל את מספרם של קווי 400 ק"ו בתוך 8 שנים, להגדיל ב-30% את קווי 161 ק"ו ולהגדיל בכ-50% את מספר תחנות המשנה ותחנות המיתוג.

עלות התוכנית, שתבוצע על ידי חברת החשמל עד שנת 2030, כוללת היקפי השקעה הנאמדים בכ-17 מיליארד ₪, והיא תשלב הטמנת קווי מתח עליון, בהתאם למדיניות שר האנרגיה והתשתיות. עם זאת, על אף היקפי ההשקעות המשמעותיים, תכנית הפיתוח צפויה להשפיע על תעריף החשמל לצרכן הביתי באופן זניח.

שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ אמר: "האויב חשב שישתק אותנו, אבל אנחנו ממשיכים לעבוד. בזמן שהחמאס רועד בחושך - אנחנו אישרנו את תוכנית הפיתוח לרשת הולכת החשמל עד שנת 2030. מדובר בלמעלה מ-400 פרויקטים ברחבי הארץ שלא רק ייתנו מענה לביקוש הגובר לחשמל עד סוף העשור, אלא גם יסייעו לתושבי יישובי קו העימות בדרום ובצפון הארץ לשקם את היישובים ולהזניק את הכלכלה המקומית. יחד מנצחים ??"

ישראל כץ מלחמת חרבות ברזל חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד