י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הצאצא של ר' ברוך בער

בד"ה: החזן ר' צבי לידר ז"ל הלך לעולמו

החזן ר' צבי לידר ז"ל מלונדון הלך לעולמו בגיל 70. נודע כחזן מבוקש מהזן של דור החזנים הישן. היה צאצא של מרן בעל ה'ברכת שמואל' רבי ברוך בער ליבוביץ זצ"ל. הוא הובא למנוחות בלונדון 

בד"ה: החזן ר' צבי לידר ז"ל הלך לעולמו
החזן צבי לידר צילום: ארכיון

ברוך דיין האמת: השבוע הלך לעולמו החזן הנודע ר' צבי לידר ז"ל מלונדון והוא בן 70 בפטירתו. 

ר' חיים צבי לידר ז"ל נולד בירושלים בחודש תמוז תשי"ג למשפחה רבנים מפוארת היה צאצא של מרן הגאון רבי ברוך בער ליבוביץ זצ"ל בעל ה'ברכת שמואל' וראש ישיבת קמניץ.

סבתו מצד אמו, הייתה בתו של רבי ברוך בער זצ"ל אשת הגאון רבי יצחק טורץ זצ"ל, רבה של שכונת בת גלים בחיפה שבסוף ימיו התגורר בבני ברק. לרב טורץ היה חתן הג"ר אברהם מרדכי לידר זצ"ל, מגדולי העילויים בישיבת "עץ חיים" שכיהן כאב"ד בבאר שבע.

הוא למד בתלמוד תורה 'עץ חיים' בירושלים ולאחר מכן בישיבת סלונים שם עשה חיל בלימודיו.

ברבות השנים עזב את ישראל כדי להמשיך את הכשרתו המוזיקלית בניו יורק ובברלין, הוא למד אצל חזנים בולטים ומפורסמים, ברבות השנים עבר להתגורר בלונדון, משם ניהל קריירה מצליחה של חזנות. 

היה חזן נודע שקולו היה ערב, הוא שימש כחזן בבתי כנסת מפורסמים. היה חזן מהזן הישן נושן, בעל קול מיוחד, עיניים חיות ומדברות, מתיקות וחמימות של פעם, ורגש של החזנים שהיו ונעלמו. 

הוא הובא למנוחות השבוע מבית מדרשו של הגר"א הלפרין זצ"ל בגולדרס גרין שם נפרדו ממנו רבני המקום. והוא הובא למנוחות בבית החיים בענפילד.

המנוח לא זכה לזרע של קיימא והציבור נקרא ללמוד לעילוי נשמתו. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

צבי לידר לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד