י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מהל"ו צדיקים של הדור"

הרב ברוך רוזנבלום על ידידו הקרוב: "כשקראתי את הצוואה שלו בכיתי"

הגאון רבי שלמה אסולין זצ"ל נפטר בדמי ימיו והותיר אחריו אלמנה ושמונה ילדים שמחציתם טרם נישאו • בסיומה של הדרשה השבועית ספד לו הרב ברוך רוזנבלום והגדיר אותו "אחד מהל"ו צדיקים של הדור" • "מי שיעזור למשפחה שלו, בוודאי יעזור לו בחזרה"

הרב ברוך רוזנבלום על ידידו הקרוב: "כשקראתי את הצוואה שלו בכיתי"
הרב ברוך רוזנבלום צילום: מתוך הסרטון

באופן חריג וחסר תקדים, יצא הגאון רבי ברוך רוזנבלום שליט"א, בהספד מיוחד לחברו הטוב, בסיומה של הדרשה השבועית שנשא.

זאת, בעקבות פטירתו של הצדיק מבני ברק, רבי שלמה אסולין זצוק"ל, שהותירה חלל עצום בעיר, ובליבם של תלמידיו ומעריציו הרבים. כעת, לאחר פטירתו, הם מתקשים להמשיך הלאה ולחזור לשגרת יומם.

נענים עכשיו לקריאתו של הרב ברוך רוזנבלום!>>>



"יש כמה דברים אישיים שאני רוצה לומר לכם", אמר הרב רוזנבלום בסיומה של הדרשה, "אני מדבר על אברך שקוראים לו הרב שלמה אסולין - ידיד קרוב שלי. אני רוצה לומר אשר על לבי, הוא גר בבני ברק, והוא מוסר שיעורים בכל מקום.

"אני רוצה להגיד עליו ככה: הוא ידע את כל התורה כולה בעל פה! הוציא לאור עשרות ספרים! חז"ל אומרים 'משמת רבי עקיבא בטל כבוד התורה' ומסבירים שזה בגלל שהוא היה דורש כל קוץ וקוץ בתורה ומכבד את התורה על ידי זה, גם רבי שלמה אסולין היה כך! אין פינה בתורה שהוא לא יודע אותה!!!

"רבותי, לפני פטירתו הוא כתב צוואה, ואני רוצה להקריא קטע מהצוואה, כשאני קראתי אותו בכיתי, וכך הוא כותב: "הגעתי לימים שאין בהם חפץ", הוא סבל ייסורים נוראים, "אין בכוח אנוש לתאר כמה ייסורי נפש וגוף אני סובל רק ביום אחד, ואין משקל שיכול לשקול את הייסורים שלי".

"ועתה, יש לי להודיע לכל ידידי ואהובי שהיות וסבלתי הרבה בחיי, הן במה שידוע והן במה שלא ידוע, ולא מצאתי שום מנוחה בצערי, אין איתי יודע מה יהיה עמי לאחר פטירתי... אבל רצוני חזק, להיות משען לכל הסובלים ייסורים, בין ברוחניות ובין הגשמיות, ואפילו מי שיחשוב שהוא הרשע הכי גדול בעולם!".

"זה שלמה אסולין", זעק הרב רוזנבלום, "זה הצדיק הזה שהיה כאן בדור הזה, נחבא אל הכלים מל"ו צדיקים שבכל דור ודור.

"כרגע לאחר הסתלקותו, המשפחה נשארה ללא משענת. כספינה טרופה בלב ים. אם הרב אסולין רוצה לעזור לכולם גם למי שהא לא הכיר ולא עזר לו מעולם, בואו אנחנו כל אחד מאיתנו נעזור למשפחתו.

"שכל אחד יחתום הוראת קבע", מבקש הרב שליט"א ומוסיף בדרך צחות: "מי שלא רוצה לתת הוראת קבע, מי שרוצה לתת 50 אלף שקל בפעם אחת, אנחנו ניקח את זה".

"אני אומר לכם", מעיד הרב רוזנבלום, "ביודעי ומכירי, הוא מל"ו צדיקים שהיו לנו בדור, אשרי מי שייקח על עצמו, עם כל הקשיים וכל מה שיש לנו, ייקח על עצמו קצת עול, כדי להביא למשפחה מזור. אחרי חודשים של צרות, והמכה הקשה שהמשפחה חטפה, אנחנו צריכים לחלץ אותם ולהביא להם קצת אור לבית.

"אם הוא מציע לעזור לכל אחד ברוחניות ובגשמיות, מי שיעזור למשפחה שלו, על אחת כמה וכמה שהוא יעזור בסייעתא דשמיא, וכולנו נזכה לביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן".

נענים עכשיו לקריאתו של הרב ברוך רוזנבלום!>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד