כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
התאמה למלחמה

מחר יפורסם מדד המחירים לצרכן - מה צפוי לנו?

הלמ"ס הודיעו כי יבצעו שינויים באופן בו הם מודדים את הסעיפים השונים במדד ולמוצרים להם יש ביקוש מופחת כמו טיסות יינתן משקל מופחת

מחר יפורסם מדד המחירים לצרכן - מה צפוי לנו?
סופרמרקט. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחר (רביעי) יפורסם מדד המחירים לצרכן ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שסוקר את חודש אוקטובר, החודש בו פרצה המלחמה עם עזה. הערכות הכלכלנים הן שהאינפלציה אמורה להמשיך לרדת לקצב של 3.7%. 

בלמ"ס הודיעו כבר כי בשל המלחמה הלשכה ערכה שינוי בצורה בה הם מודדים את המחירים. ככל הנראה משקל מופחת יינתן לתחבורה בשל העובדה שיש פחות טיסות וכן אירועי תרבות ימדדו בצורה קלה יותר בשל כמות אירועים מופחתת. אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של פסגות אומר בנושא הזה כי "יש סימן שאלה גדול על הנתונים הקרובים של מדד המחירים לצרכן".

בכל מקרה הוא מסביר כי ככל הנראה הלשכה תבצע מעשה דומה למה שעשתה בקורונה: "בתקופה הזו הרבה רכיבים נעלמו לחלוטין, בעקבות שיתוק המשק כתוצאה מהמגפה. גם אז, הדוגמה המובהקת הייתה רכיב הטיסות לחו"ל, החופשות וההבראה. מה שעשו בזמנו היה לנטרל רכיבים כאלו מהחישוב, כך ש'מדד כללי' שיקף את שאר הרכיבים ולמעשה ביטל את השפעת הבעייתיים על האינפלציה".

מדד המחירים לצרכן האחרון שפורסם הראה על ירידה בחודש ספטמבר ב-0.1% בהשוואה לחודש שקדם לו. מדד המחירים לצרכן ללא דיור ומדד המחירים לצרכן ללא אנרגיה ירדו אף הם ב-0.1%, כל אחד והגיעו לרמת מדד של 104.1 ו-104.9 נקודות, בהתאמה. מדד המחירים לצרכן ללא ירקות ופירות ירד ב- 0.2% והגיע לרמת מדד של 104.8 נקודות.

 

 

בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד