י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מקווים בקרוב למצוא ראיות

לאחר פרסום הסרטון: עיראק מחפשת מידע על הישראלית שנחטפה

עיראק מחפשת רמזים על אקדמאית ישראלית שנחטפה לפני שמונה חודשים בבגדד. דובר בממשלת עיראק אמר כי בגדד "לא חוסכת במאמץ" כדי למצוא מידע הקשור להיעלמותה של אליזבת צורקוב, כאשר המשפחה מתעודדת לראות אותה בחיים

לאחר פרסום הסרטון: עיראק מחפשת מידע על הישראלית שנחטפה
חיילים בעיראק צילום: Pixabay

עיראק הודיעה אתמול כי היא עדיין פועלת למצוא את האקדמאית הישראלית-רוסית החטופה אליזבת צורקוב, יום לאחר שסרטון שלה פורסם כהוכחה פומבית ראשונה שהיא בחיים מאז חטיפתה.

בישראל חשפו ביולי האחרון כי צורקוב נחטפה, והאשימו את הארגון הנתמך על ידי איראן, קטאיב חיזבאללה, לאחר שנעלמה בעיראק בסוף מרץ.

ביום שני, ערוץ עיראקי שידר את הסרטון הראשון אי פעם של צורקוב מאז חטיפתה.

"שירותי הביטחון עדיין עוקבים אחר מקרה היעלמותו של האזרח הרוסי בבגדד ואינם חוסכים במאמץ למצוא כל סימן שיוביל לחטופה", אמר חושם אל-ריקבי, יועץ התקשורת של ראש ממשלת עיראק. "אנחנו מקווים בקרוב למצוא ראיות שיובילו את הרשויות אליה".

צורקוב, דוקטורנטית בת 37, שעבודתה מתמקדת במזרח התיכון ובמיוחד בסוריה ובעיראק, נחטפה בזמן שעשתה מחקר לדוקטורט שלה בפרינסטון אוניברסיטה בארה"ב. היא ככל הנראה נכנסה למדינה עם הדרכון הרוסי שלה מאחר שלישראל ועיראק אין יחסים דיפלומטיים.

כזכור הפי שדיווחנו, חוטפיה של אליזבט צורקוב, שנחטפה בעיראק לפני כ-8 חודשים בזמן שביקרה שם, פרסמו סרטון בו קוראת לעצירת המלחמה בעזה. צורקוב כזכור, ביקרה בעיראק במרץ האחרון כחלק ממחקר שעשתה עבור עבודת הדוקטורט שלה לאוניברסיטה בארה"ב. היא נחטפה על-ידי חמושים ממיליציית גדודי חיזבאללה הפרו-איראנית שפועלת במדינה, לאחר שישבה בבית קפה בבגדד.

בסרטון, שצולם ככל הנראה בכפייה, היא נשמעת אומרת: "שמי אליזבט צורקוב. אני אזרחית ישראלית. גילי עוד מעט יהיה 37. לפני שעזבתי את ישראל עברתי לארה"ב. גרתי בת"א בשכונת גן החשמל. בשנים שבהן גרתי בארה"ב עבדתי לטובת המוסד וה-CIA. בתחילת עבודתי, עבדתי בסוריה בבניית הקשר בין ישראל וכוחות סוריה הדמוקרטית בצפון- מזרח המדינה, ביקרתי באזורים האלה ב-2019 בשליחות של המוסד וה-CIA. לאחר מכן התחלתי לעבוד בעיראק, עבדתי על הנושא של קידום נורמליזציה בקרב האופוזיציה הליברלית בעיראק, והמשימה המרכזית שעבדתי עליה בתקופה האחרונה היא יצירת מתח בתוך עיראק".

היא קראה לישראל להפסיק את המלחמה בעזה. מה שמוכיח כי הסרטון צולם לאחרונה. היא אמרה כי אף אחד לא פועל לשחרורה וכי לא נעשה דבר לגביה בשבעת החודשים האחרונים. היא ביקשה ממשפחה לעשות הכל להביא לשחרורה.

אליזבת צ'ורקוב עיראק חמאס עזה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד