י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
עלילת דם

ה-BBC דיווח שקר נגד חיילי צה"ל - והתנצל

ה-BBC דיווח כי צה"ל תוקף צוותים רפואיים בעזה ונאלץ להתנצל | לפני כחודש הניו יורק טיימס התנצל על כך שהסתמך על דיווחי חמאס בטענות לפיצוץ בית חולים

ה-BBC דיווח שקר נגד חיילי צה"ל - והתנצל
סניף של BBC/ אילוסטרציה צילום: unsplash

רשת השידור הבריטית, ה- BBC דיווחה הבוקר (רביעי) כי"צה"ל מודיע: היעד של ישראל בשיפא הם דוברי ערבית וצוותים רפואיים", כשהם מעוותים בדיווח את הודעתו של דובר צה"ל מהלילה בה צה"ל הודיע כי חלק מהחיילים שנכנסו לשיפא כולל חיילים דוברי ערבית וצוותים רפואיים על מנת להביא ציוד רפואי ואינקובטורים מישראל לבית החולים שיפא ובמטרה לתקשר עם המאושפזים. מספר שעות לאחר מכן הערוץ התנצל הערוץ על הדיווח, שהתברר כשקרי, ותיקן עצמו.

אחד מהמגיבים, ידוען בשם אוליבר קפר כתב: "אלוהים אדירים, זו עלילת דם מה-BBC. צה"ל אמר שהוא נכנס לבית החולים *עם* צוותים רפואיים משלו ודוברי ערבית, כדי שיוכל לעזור לאנשים. BBC מדווח שצה"ל *מכוון* לצוותים רפואיים ודוברי ערבית. זה לא צירוף מקרים".

לפני כחודש ה'ניו יורק טייימס התנצל על כך שהסתמך על דיווחי חמאס בפיצוץ בבית החולים בעזה. הדיווחים השקריים שכביכול ישראל ירתה טילים על בית החולים, עשו נזק לישראל, אך עד מהרה דובר צה"ל פרסם הוכחות כי הפיצוץ אירע מטיל ששיגרו ארגוני טרור, ולא טיל ישראלי.

בהודעת העיתון נאמר כי "ב-17 באוקטובר פרסם ה"ניו יורק טיימס" ידיעות על פיצוץ בבית חולים בעיר עזה, והוביל את סיקורו עם הטענות של פקידי חמאס כי תקיפה אווירית ישראלית היא הסיבה וכי מאות בני אדם נהרגו או נפצעו. הגרסאות המוקדמות של הסיקור - והבולטות שקיבל בכותרת, בהתראות חדשותיות ובערוצי המדיה החברתית - הסתמכו יותר מדי על טענות של חמאס, ולא הבהירו שלא ניתן לאמת את הטענות הללו באופן מיידי. הדיווח הותיר את הקוראים עם רושם שגוי לגבי הידוע ועד כמה זה אמין".

עוד נכתב כי "בהתחשב באופי הרגיש של החדשות במהלך סכסוך והקידום הבולט שקיבלה, עורכי טיימס היו צריכים להקפיד יותר על המצגת הראשונית, ולהיות מפורשים יותר לגבי המידע שניתן לאמת".

בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד