כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
20,000 משרות חסרות

קנסות, סגירת השקעות ועוד: הנזק לתעשייה בעקבות המחסור בעובדים

המחסור לעובדים בתעשייה גורם לצמצום ודחיית הזמנות, תשלום קנסות לאור אי יכולת לספק מוצרים ודחיית השקעות, סגירת קווי יצור בשל קושי באיתור כ"א לצד העברת פעילות לחו"ל

קנסות, סגירת השקעות ועוד: הנזק לתעשייה בעקבות המחסור בעובדים
מפעל. אילוסטרציה צילום: unsplash

ענף התעשייה מתמודד עם מחסור מתמשך ועמוק של כוח אדם בכל רמות ההעסקה ומשלחי היד שהתעצם מאוד בימי המלחמה. מספר המשרות הפנויות בענף התעשייה בישראל, לפני פרוץ המלחמה עמד על כ-11 אלף עובדים, מתוך כך, כ-7300 משרות חסרות של עובדים מקצועיים, מפעילי מכונות ועובדים בלתי מקצועיים. 

כמו כן בשל מלחמת חרבות ברזל, הוגבלה משמעותית הכניסה של פלסטיניים למפעלים בישראל וכן לאזורי תעשייה באיו"ש. כתוצאה מכך, הפער שהצטבר בתקופת המלחמה עומד על כ 20,000 משרות חסרות בתעשייה. 

המחסור לעובדים בתעשייה גורם לצמצום ודחיית הזמנות, תשלום קנסות לאור אי יכולת לספק מוצרים ודחיית השקעות, סגירת קווי יצור בשל קושי באיתור כ"א לצד העברת פעילות לחו"ל. 

לאור כל זאת הצוות הבין-משרדי בראשות משרד העבודה, בשותפות עם משרד הכלכלה והתעשייה, רשות האוכלוסין ומשרד האוצר ובהתייעצות עם התאחדות התעשיינים, פרסם המלצותיו להקצאת מכסת עובדים זרים לתעשייה בשתי פעימות. ההקצאה תהיה פתוחה עד ליום 30.11.23.

מהלך ההקצאה של העובדים הזרים הינו מיידי, לצד המאמץ הממשלתי להכשרת עובדים ישראלים, והם נועדו לתת מענה לתעשייה ושמירה על רציפות עסקית. בימים האחרונים אישר משרד העבודה תכנית תמריצים עם משרד האוצר ומשרדים נוספים כדי להחזיר עובדים בחל״ת לעבודה, בדגש על חקלאות ובניין לצד הקצאת עובדים זרים למשרות דחופות ומיידיות. במסגרת ההקצאה לתעשייה הוחלט עוד כי עדכון שכר העובדים הזרים, יהיה שווה לשכר הממוצע של העובד הישראלי המקביל, שמועסק באותו משלח יד, זאת על מנת להקל על התעשייה.

 

 

עובדים זרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד