י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מאז תחילת הלחימה

עשרות תיקים משמעתיים נפתחו נגד עובדי מדינה

כמחצית מהתיקים נגעו לעובדי מערכות הבריאות והחינוך. כעשרה תיקים הועברו לחקירה במשטרה ותשעה עובדים פוטרו מתפקידם בהמלצת נציבות שירות המדינה • ככל הנראה אחת מהעובדות שהועמדה לדין היא ציפי נבון, מנהלת לשכתה של שרה נתניהו

עשרות תיקים משמעתיים נפתחו נגד עובדי מדינה
אילוסטרציה צילום: unsplash

עשרות תיקים משמעתיים נפתחו נגד עובדי מדינה על התבטאויות בלתי הולמות בעקבות ובקשר למלחמה, כאשר מחציתם על עובדי מערכות הבריאות והחינוך. מאז ה-7 באוקטובר פתחה נציבות שירות המדינה כ-65 תיקים משמעתיים נגד 72 עובדות ועובדי מדינה.

כמו כן, בחלק מהתיקים ישנם אף כמה חשודים. כלל העובדים שנפתחו נגדם התיקים בחשד להתבטאויות בלתי הולמות, הם עובדים שברובן תמכו או נראו תומכים במעשי טרור. כעשרה מהתיקים הועברו לחקירה משטרתית, ותשעה עובדים כבר פוטרו בהמלצת הנציבות.

במקרה של אחת מהעובדות שהועמדה לדין משמעתי לא מופיע שמה, אולם כלל הנראה זאת בגלל שמדובר בציפי נבון, מנהלת לשכתה של רעייתו של ראש הממשלה שרה נתניהו. העובדת הועמדה לדין משמעתי על פוסטים מסיתים שפרסמה נגד אישי ציבור ואחרים והיא התפטרה מרצונה לאחרונה.

לפי פילוח הנתונים שהועבר למרכז המחקר והמידע של הכנסת, כמחצית מהתיקים נוגעים לעובדי מערכות הבריאות והחינוך. 18 עובדים במערכת הבריאות ו-16 ממערכת החינוך, בעוד ששאר התיקים מתפלגים לפי משרדי הממשלה השונים. עם זאת, מדובר במשרדים גדולים יחסית למשרדים האחרים.

על אף הבקשה, לא נמסר פילוח לפי קבוצות אוכלוסייה, כמה מהמפרסמים הם יהודים וכמה ערבים, שכן לדברי הנציבות אין במערכות חלוקה מלכתחילה לפי שיוך, כך שלא ניתן לבדוק את הנתון הזה.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד