כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
קיצוץ בתקציבי המשרדים

"תשאירו לה משהו" • הדיון בביתו של נתניהו

בדיון שנערך במעונו של ראש הממשלה נתניהו, הוצעה האפשרות להפחית בקיצוץ התקציבי במשרדי ממשלה מסוימים בעקבות הלחימה - כדי לא להכעיס שרים בממשלה. הציטוטים שיוצאים משם מסבירים מהן השיקולים בעת מלחמה שעלותה עשרות מיליארדים

"תשאירו לה משהו" • הדיון בביתו של נתניהו
נתניהו בישיבת ממשלה צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

לאחר שתקציבי משרדים בממשלה קוצצו לטובת הוצאות מלחמת 'חרבות ברזל', ביום שלישי התקיים דיון בנושא בביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו ואנשיו שוחחו על האפשרות והצורך בצמצום הקיצוצים בחלק מהמשרדים, בטענה שקיצוץ נרחב עשוי "להכעיס שרים מסוימים".

לפי הדיווח ב'כאן 11', במהלך הדיון, נאמר על השרה לקידום מעמד האישה, מאי גולן מ'הליכוד': "זה לא חכם אם לא תשאירו לה כלום, היא תרגיש לגמרי מיותרת. תשאירו לה משהו - מיליון פה, מיליון שם". עוד נאמר על שרת המודיעין, גילה גמליאל, גם היא מ'הליכוד': "בהחלטת הממשלה בעניין, חשוב שייאמר שהכספים שקוצצו ממשרדה נלקחו לטובת הלחימה - זה חשוב לה".

מהציטוטים ניתן ללמוד עד כמה הממשלה מנותקת לנוכח ההוצאות המרובות שגובה המלחמה שמוערכת כבר עכשיו בכ-200 מיליארד שקל.

בתוך כך, בתום התייעצות כלכלית שקיימו אמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון ובכירי משרד האוצר, הללו סיכמו על הבאת תקציב מתוקן מהיר לסוף שנת 2023.

נציגי האוצר הציגו לראש הממשלה את תמונת המצב של המשק הישראלי ואת הצפי לסוף השנה. בנוסף, הציגו את התוספות הנדרשות לתקציב המדינה כתוצאה מהמלחמה. תקציב המלחמה האזרחי ימומן מהגדלת גירעון, ניתוב כספים מהוצאות הממשלה במשרדים וקיצוץ בהסכמים הקואליציוניים.

ראש הממשלה אישר את התקציב שהביא שר האוצר והשניים קבעו להביא את התקציב בהקדם האפשרי לממשלה ולכנסת.

ראש הממשלה, שר האוצר ונציגי האוצר סימנו את צמצום הבירוקרטיה והחסמים כיעד חשוב בתקציב המלחמה והציבו את עצמאותן של הרשויות המקומיות בניהול התקציב בדגש על הרשויות שסמוכות לקו העימות בדרום ובצפון כמטרה.

ראש הממשלה ושר האוצר סיכמו כי מיד לאחר שתסתיים בניית התקציב הסופי ע״י גורמי המקצוע, התקציב יבוא לממשלה ולכנסת בהקדם האפשרי ומיד תחל העבודה על תקציב 2024.

מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו מאי גולן גילה גמליאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד