כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דורשים אישור

שערוריה: 19 מזוודות של הדוקטור החרדי מעוכבות

רופא חרדי אורתופד מומחה לכף רגל הגיע לישראל בהתנדבות כדי לטפל ברגליהם של חיילי צה"ל חינם אין כסף. הוא הביא עמו גם ציוד רב ב-19 מזוודות שנאספו מתרומות, אולם הציוד מעוכב במכס בנתב"ג, שם דורשים אישור ממשרד הבריאות שלא מדובר בציוד לשם מכירה 

שערוריה: 19 מזוודות של הדוקטור החרדי מעוכבות
ד"ר זליג שור צילום: מתוך יהיה בסדר

ד"ר זליג שור מארצות הברית, הגיע בהתנדבות לישראל כדי לטפל ברגליהם של חיילי צה"ל והביא עמו 19 מזוודות של ציוד שמעוכבות במכס בנתב"ג.

חברו ד"ר אסף קאופמן, רופא במילואים בגדוד הנדסה של חטיבת אלכסנדרוני פנה לתוכנית 'יהיה בסדר' בגל"צ וביקש סיוע בשחרור הציוד.

בפנייתו כתב קאופמן: "יש רופא אורתופד כף רגל אמריקאי שנחת בארץ, הגיע בהתנדבות לעזור לנו עם טיפולי רגליים ומדרסים לחיילים. בא במיוחד לגדוד שלנו אבל ימשיך לעוד גדודים ככל שיספיק. הביא איתו תרומות של המון ציוד, 19 מזוודות.

ד"ר זליג שור מטפל בחיילי צה"ל. (מתוך הפייסבוק של יהיה בסדר)

בקיצור, עצרו אותו במכס, לא נותנים לו לעבור עם הציוד. דורשים אישור משרד הבריאות שהציוד לא למכירה, וטוענים שאם הציוד הוא תרומה צריך להעבירו לחיל רפואה והם יחלקו אותו.

זה חלם. ברור שהציוד לא למכירה. אין בעיה שחיל הרפואה יחליט כיצד לנתב את הרופא ליחידות שזקוקות, אבל לקחת ממנו את הציוד ולחלקו ללא ידע מקצועי זה שווה ערך ללזרוק אותו לפח.

נשמח לעזרתכם הדחופה על מנת שחיילים יקבלו טיפול הולם לרגליים כואבות".

משרד הבריאות חיילים נתב"ג מכס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד