ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הקשר לא נכון

הגארדיאן מחק את מכתבו של בן לאדן לאחר שהפך לוויראלי

עיתון ה'גארדיאן' מחק את 'מכתבו לאמריקה' של אוסמה בן לאדן לאחר שהוא הפך לוויראלי בטיק טוק. המכתב בן 21 השנים שותף בהרחבה "ללא ההקשר המקורי שלו", כך אמר דובר העיתון לתקשורת הבריטית

הגארדיאן מחק את מכתבו של בן לאדן לאחר שהפך לוויראלי
בן לאדן צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90

ה'גרדיאן' ביצע צעד חריג ביום רביעי ומחק מכתב בן 21 שנכתב על ידי אוסמה בן לאדן, המכתב הוסר מהאתר שלהם לאחר שגולשים בטיק טוק קראו לעוקבים לקרוא את הודעתו של מנהיג אל קאעידה שהביא למותם של אלפי אמריקאים, מה שגרם ל"מכתב לאמריקה" להפוך לוויראלי ברשתות החברתיות.

קוראי ה'גרדיאן' נתקלים כעת בהודעה, "דף זה הציג בעבר מסמך המכיל בתרגום את הטקסט המלא של 'מכתבו לעם האמריקני' של אוסמה בן לאדן, כפי שדווח ב-24 בנובמבר 2002. המסמך, שפורסם כאן באותו יום, הוסר ב-15 בנובמבר 2023".

דובר העיתון אמר לתקשורת הבריטית, "התמליל שפורסם באתר האינטרנט שלנו לפני 20 שנה שותף בהרחבה במדיה החברתית ללא ההקשר המלא. לכן החלטנו להוריד אותו ולהפנות את הקוראים למאמר הנכון.

בין הדברים שהגולשים דנו בטיק טוק היתה ההצהרה של בן לאדן כי פיגועי ה-11 בספטמבר 2001 בהם נרצחו 3000 אמריקאים התרחשה בגלל תמיכתה של אמריקה בישראל. "הם השליכו עלינו מאות אלפי חיילים וכרתו ברית עם הישראלים כדי לדכא אותנו ולכבוש את ארצנו; זו הייתה הסיבה לתגובתנו באחד עשר בספטמבר", נכתב במכתב, שניתן למצוא בקלות במקום אחר באינטרנט. רוב המכתב שלו כולל רשימה ארוכה של תלונות נגד המערב כולל על כך שישראל שולטת בכלכלה העולמית.

 

ארצות הברית טרור מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד