ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
מהתל בישראל

סינוואר ניתק מגע עם המתווכים הקטארים "בגלל שיפא"

מנהיג חמאס בעזה נעלם למתווכים הקטארים וטוען שכל עוד צה"ל פועל בביה"ח שיפא הוא לא יכול לנהל מו"מ. סינוואר דורש מצה"ל להפסיק את הלחימה לחמישה ימים, זמן רב לחמאס להתארגן מחדש, דבר ממנו חוששים בישראל

סינוואר ניתק מגע עם המתווכים הקטארים "בגלל שיפא"
מיצג מול בניין האו"ם צילום: דוב בער הכטמן

מנהיג חמאס יחיא סינוואר נעלם ביממה האחרונה למתווכים הקטארים, וטען שכל עוד צה"ל פועל בבית החולים שיפא הוא לא יכול לנהל משא ומתן עם ישראל, לכן לא נעשתה כל התקדמות בפרק הזמן הזה, כך דיווח יוסי יהושוע באתר Ynet.

על פי הדיווח, סינוואר בעל האופי האכזרי הופך את העסקה לניסיון מבחיל לשחק בעצבי הברזל של החברה בישראל. זה התחיל בשינויים התכופים במספר החטופים והחטופות שישוחררו: קודם דובר על 100, אחר כך ירד ל-80 ואתמול היו דיווחים על 50 בלבד. בתמורה צה"ל אמור להפסיק את הלחימה לחמישה ימים, זמן רב לחמאס להתארגן מחדש, דבר ממנו חוששים בישראל.

סינוואר גם העלה דרישה חצופה: שחרור החטופים והחטופות יהיה בפעימות יומיות. וכך סינוואר יוכל לשחרר עשרה, ואז לעצור את השחרור כי משהו לא ימצא חן בעיניו, מתוך ידיעה שהמשפחות ישתגעו ויתר הציבור בעקבותיהן ויקראו לא לחזור ללחימה עד שכולם ישתחררו. יוסי יהושוע מדווח כי נכון לעכשיו ישראל מוכנה לקבל עסקה שכזו.

חטופים יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד