כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
נייעס בצל המלחמה

לייבל'ה מסכם שבוע מאחורי הקלעים

והשבוע בלייבל'ה: העיתונאי שיצא לעזור בקטיף ביישובי העוטף וליטף את הסלרי ברגישות יתרה, הקמפיין בעיתונים שמנסה למשוך מפרסמים, מדוע הקול קורא של התאגיד פורסם רק ביומון בודד? החכי"ם שנעתרו ללמוד משניות על חייל שנפל בקרב. וגם: הרב של בית הכנסת שיעץ לא לתלות את השלט של החטופים

לייבל'ה מסכם שבוע מאחורי הקלעים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סוגר את היום ה-41 למלחמה הקשה בתוספת חיזוק בתורה כפי שעוררו גדולי ישראל. לייבל'ה התעצב השבוע על השחתת השלט של החטופים שנתלה בבית הכנסת בבני ברק.

לייבל'ה, שצפה מראש שיבוא איזה קיצוני וירסס את התמונות של הנשים החטופות, שמע מאחורי הקלעים כי הרב ולך רב בית הכנסת התנגד ליוזמה של המתפלל המתנדב לתלות את השלטה כי צפה מראש מה יקרה. 

ובמסגרת המלחמה והקושי בפרסום בפרינט, לייבל'ה שמע על ארבעה עיתונים חרדים שהבינו כי מצב הפרסום בעיתונים בתקופה זו בכי רע, אי לכך, הוחלט בעיתונים להוציא מוספי פרסום בנושאים הקשורים בתשלום על מנת להגדיל את מקורות הכנסה. מכיוון שהיה קושי להוציא את המוספים, חלקם נדחו בשבוע/ שבועיים עד שיראו אור.

לייבל'ה שמע השבוע בבית הכנסת כי באחד היומונים יצא קול קורא לאיתור מועמדים למועצת תאגיד השידור הישראלי. החברים בשטיבל לא הבינו על מה מדובר וטענו שבשני היומונים שיש להם בבית, לא פורסמה המודעה ורק בשלישי זה פורסם. האם וועדת האיתור לא שלחה להם את המודעה או שהעיתונים סירבו להכניס? לייבל'ה נשאר בצ"ע, וכבר אמר אחד מגדולי ישראל, להבדיל אלף אלפי הבדלות, שגם רבי עקיבא איגר לפעמים נשאר בצריך עיון.

לייבל'ה מאחל השבוע רפואה שלמה במהרה לבת אחת הנשים המפורסמות בקרב ציבור הנשים הדתיות והחרדיות, שנפצעה בתאונת דרכים ומחלימה בימים אלו.

באחת מימות השבוע התפלל לייבל'ה תפילה מנחה בבית הכנסת שבמשכן הכנסת, בסיום התפילה ראה לייבל'ה אישה ניגשת אל סגן השר יעקב טסלר ח"כ יצחק פינדרוס ומשה שמעון רוט וביקשה מהם ללמוד משניות לע"נ אדם שנפל במערכה ואין לו קרובי משפחה. הח"כים מיהדות התורה עצרו הכל ולמדו שם משניות וגייסו מניין לקדיש. על זה נאמר: מי כעמך ישראל.

מי שיצא לקטיף הוא איש התקשורת ישראל כהן שהגיע לעזור לחקלאים בעוטף. כהן יצא מאזור הנוחות בקרית ויז'ניץ בבני ברק היישר לחממות שם ליטף את הסלרי ברגישות ובנחישות במשך זמן עד שהתעייף. 

ואם כבר ישראל כהן אז במוצאי שבת תפס הפרסום את מירב תשומת הלב לאחר ששאל את ביבי שאלה מכשילה ומתבקשת לגבי השירות של יאיר ואבנר במלחמה. שאלה שאף אחד מהעיתונאים לא חשב לשאול. 

בתמונה: ישראל כהן מכין את השאלה החשובה דקות לפני מסיבת העיתונאים

בהמשך ראה לייבל'ה את העיתונאים אברהם פריינד מ'בחדרי חרדים' ומוטי קסטל מערוץ 14 מחפשים את הוידאו שגלנט וגנץ כן לוחצים את היד לנתניהו. 

איש התקשורת שניאור ובר שעלה על מדים עם פרוץ המלחמה וערך הלוויות רבות לחללי המלחמה, נצפה בעת תפילת "א-ל מלא רחמים" בהלוויית לוחם שנפל בקרבות בעזה.

לייבל'ה הבחין בעיתונאים משה גלסנר (תראה את הראשית בווינט) ושניאור ובר שנטשו את עולם התקשורת לטובת המאמץ המלחמתי ופועלים בבסיס זיהוי החללים בשורה, בעיצומה של שיחה ערה סביב עבודתם למען כבוד המת.

גם חבר מועצת העיר בני ברק מטעם 'דגל התורה' משה מורגנשטרן התגייס למילואים והועלה לדרגת סרן.

את השר לשעבר יעקב ליצמן ראה לייבל'ה חבוש בספודיק מהודר מתברך מגאב"ד מאקאווא בשמחת נישואי נכדו שנערכה בבני ברק. 

בזמן שהמדינה מתקשה להשתלט על הטיפול בעשרות אלפי מפונים, בכיר לשכת פרוש ישראל ורטהיימר נכנס לאירוע וסידר תרומה של עשרות מכונות כביסה לבתי המלון בירושלים. אותו ורטהיימר נצפה בפגישה של הבוס עם אלוף פיקוד המרכז, ותרם מניסיונו הרב בשיתופי פעולה עם המשטרה.

את המשפטן הצעיר העולה יעקב קמינצקי פגש לייבל'ה בתפילת שחרית לאחר הגיוס המתוקשר עם שכניו לשכונת רמב"ש ד' העיתונאי יקי אדמקר ויו"ר מפלגת 'דרך' מוטי לייטנר. יענקי דרעי ועוד עיתונאי החפץ בעילום שמו. 

בסיור ליל שישי בבני ברק פגש לייבל'ה את ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין משתתף בשמחת האירוסין לבנו של ממונה החברה הכלכלית בית שמש אברהם פרנקל הוא שמע אותם משוחחים על האתגר להגיע בשבת חנוכה לאומן בצל המלחמות בשתי המדינות.

ובמפגש מיוחד של הערכת מצב בביתר עילית יחד עם לוחמי האש פגש לייבל'ה את יו"ר הצלה ביתר שמשי גרוסברגר מנהל את הישיבה יחד עם כל גורמי הביטחון.

בערד ראה לייבל'ה את היועץ הרפואי הנודע הרב יעקב שקול, יו"ר ארגון "אשכולות", חוגג את שמחת השלישי למילה לבנו בעיר הדרומית אליה עבר ממקום מגוריו בחצור הגלילית עד יעבור זעם. את המעמד כיבד בהשתתפותו בנו של האדמו"ר מגור - הרה"צ רבי נחמיה אלתר לצד בכירי החסידים בעיר.

בין המשוריינים בדרום הארץ ראה לייבל'ה את איש החסד המיתולוגי של בית שמש אברמי קאפ באמבולנס של ארגונו 'עזרת אחים' אחרי עוד יום גדוש בעשייה למען החיילים בשטחי הכינוס.

ועוד מבית שמש: ביום התרמת דם לרגל המצב פגש לייבל'ה את יהודה שלאמע עוזרו המסור של סגן ראש העיר שמעון גולדברג שארגן את ההתרמה יחד עם חבר המועצה משה שטרית ובכירי מד"א.

את הסופר הרב טוביה פריינד סגן ר"ע מודיעין עילית ראה לייבל'ה השבוע משתתף אמש בשיעורו השבועי של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך לבני כולל 'תשובות והנהגות'. 

יו"ר ארגון 'לב מלכה' הרב אהרן לייב אברמן, מנצל את ימי המלחמה ודואג לריבוי טהרה ומסייע בבניית מקווה טהרה חדש, בישוב עין זיתים שבצפון הארץ.

את אמן הרגש חיים גולד פגש לייבל'ה באזכרה במלאות 30 יום להירצחו של יצחק לוי הי"ד בשמחת תורה ע"י מחבלי חמאס. 

האמן חיים גולד בשירה

את איש אמונם של גדו"י, הרב יעקב דרדק, ראה לייבל'ה משוחח בלימוד עם ראש הישיבה הגר"ד לנדו ומציג בפניו שאלה ששיגר אחד מנגידי ארצות הברית.

את איש היח"צ הצעיר משה רוטנברג ראה לייבל'ה בתמונה חריגה עם הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו בלשכתו בירושלים.

לייבל'ה גם ביקר בארה"ב השבוע שם ראה טקס בארגון 'חברים' של בורו פארק וחזה במספריים הגדולות ביותר בברוקלין חותכות אתה הסרט במעמד. 

את הנגיד אברומי זופניק ראה לייבל'ה בשעות הבוקר מלווה את הרבי מויז'ניץ בויליאמסבורג למקווה, הרבי הגיע לניו יורק לרגל שמחת נישואי נכדו שנערכה השבוע בשעה טובה. 

בבית מדרש של חסידות בעלזא בבורו פארק ראה לייבל'ה את הגבאי של הרבי מבעלזא הרב אליעזר וינד שהגיע למקום מתקל על ידי העסקן הרב ראובן חיים וינברגר. 

הצלם א. אייזנבאך הגיע לארה"ב שם שהה במשך שבועיים במהלכם הראה גם לצלמים בניו יורק איך לצלם. אייזנבאך שכבר תפס תפוח מהרבי מצאנז יצא גם לשאת תפילה בציון הרבי מריבניץ זצ"ל במונסי. 

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לסגן השר ח"כ יעקב טסלר לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לחתנו חיים רוזנברג. השלום זכר בביהמ"ד ישועות משה ויז'ניץ ברובע ז' באשדוד. 

ברכת מזל טוב לח"כ אליהו ברוכי מדגל התורה לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב ליוסי דייטש הפרויקטור של מירון לרגל שמחת נישואי בתו השבוע עם בנו של איש החסד מבני ברק ציקי כהן, החתן בחיר ישיבת חברון. בשמחה שהתקיימה במרכז האירועים 'וואלי' בכפר סבא השתתפו המונים. 

ברכת מזל טוב לחתן אות הנשיא ויו"ר למענכם', היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לבנו הרה"ג רבי משה ערבליך בעל מחבר הספרים 'דברי משה' השלום זכר יתקיים בליל שבת קודש בירושלים.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק תרבות תורנית דוד בלומנשטוק לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב ליהודה דייטש הרל"ש של ראש העיר ביתר לרגל שמחת נישואי בנו יחידו השבוע. 

ברכת מזל טוב לחיים לוריא דובר עיריית אלעד לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לשמוליק יעבץ מבכירי דגל התורה בעיריית ירושלים לרגל שמחת הולדת בנו בשעטו"מ. יעבץ יקפיץ את כולם בשעת בוקר לברית שתתקיים בערב שבת בירושלים. לייבל'ה שמע כי הדיבור החזק הוא השם 'ברוך מרדכי' על שם רבו המובהק אותו שימש שנים רבות. האם אכן נפלה הכרעה? לייבל'ה ימתין כמה שעות. 

ברכת מזל טוב לנגיד הבעלזאי יעקב ברנשטיין לרגל שמחת נישואי בתו עם בן הבעל מנגן הנודע לבית בעלזא ר' שלמה יעקב פריד. בשמחה ראה לייבל'ה את שמוליק לונגר הזמר העולה בעולם החתונות, יחד עם מקהלת נשמה, הקלידן שיע פריד ואברימי קלצקין משמחים את המשתתפים.

חתונת משפחות ברנשטיין - פריד

בהמשך ראה לייבל'ה את הפרסומאי נתי לבקוביץ שנכנס לאחרונה לתחום המוזיקה ומייצג את שמוליק לונגר ואמנים נוספים נהנה מהביצוע המוזיקלי. 

לייבלה גם ראה השבוע את מנהיג קהילת ברסלב בצפת הרה"צ ר' אפרים קעניג יחד עם המשפיע הרה"צ משה קרמר בחתונת מקורבו תלמידו ר' נחמן לנדסמן. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

ברכת מזל טוב לאמן יואל וקסברגר לרגל שמחת נישואי בנו השבוע. לייבל'ה ראה את הצלם שוקי לרר שהגיע היישר מאירוע אחר לאחל מזל טוב לאב הנרגש. 

ברכת מזל טוב למפיק שניאור פליישמן מפליישמן פלס הפקות לרגל שמחת נישואיו השבוע במרכז האירועים 'אווניו' בקרית שדה התעופה. 

לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד