ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מצדיק את הכניסה לשיפא

בכיר השב"כ: "התוכניות לחטיפה היו של 10-20 איש"

שלום בן חנן, בכיר בשב"כ לשעבר, על התמרון הקרקעי בשטחי הרצועה, לרבות הפעולה בביה"ח שיפא: "אי אפשר לדבר ולצפות שיחכו לנו שם, לא הייתה ברירה"

בכיר השב"כ: "התוכניות לחטיפה היו של 10-20 איש"
מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

במהלך השבועות האחרונים, ממשיכים כוחות צה"ל להעמיק בתמרון הקרקעי ברצועת עזה ובבית החולים שיפא בשטחיה, זאת לצד החשש מפתיחת חזית מול חיזבאללה בצפון.

שלום בן חנן, בכיר בשב"כ לשעבר (המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן), התייחס לדברים הבוקר ברדיו 103fm: "אי אפשר לדבר חודש שלם ולצפות שהם יחכו לנו שם. לא הייתה ברירה, הסיפור הזה מאוד עדין. ברור שאנחנו כבר נמצאים במצב בו המפקדה בתהליך של מנוסה. אנחנו צריכים לסמן וי על כל המקומות הללו כדי שאי אפשר יהיה לחזור אליהם". 

בהמשך, הדגיש: "המודיעין בזמן מלחמה מול ארגון שהתכונן אליה בצורה טובה מאוד, להשיג אותו זה סיפור מורכב. יש הצלחות לא קטנות. אנחנו צריכים להבין שזה יימשך זמן, ושזה לא פשוט. הפעלת הלחץ המתמדת והחקירה של כל מי שנתפס יכולים להביא מודיעין שאפשר לממש אותו במהירות גדולה".  

על סוגיית החטופים, אמר: "שעות לאחר החטיפה, חמאס רמז שהוא השתלט בצורה מסוימת על הסיפור, אבל אפשר להניח שזה לא מושלם. התוכניות לחטיפה היו של 10-20 איש". 

 

 

חטופים חטיפה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד