כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
ביקש להיפגש

תושב העוטף שלח מייל זועם - השר החרדי הבהיר

אי ההבנה וההבהרה של השר: מ"מ ראש מועצת שער הנגב שלח מכתב לנתניהו על מצוקת היישובים שנמצאים מעט מעבר לקו של ה-7 ק"מ עם העתקים לכל שרי הממשלה. בלשכת פרוש הגיבו באופן לקוני יחסית ובעקבות כך שלח תושב משער הנגב מייל זועם למשרד וטען כי התגובה מזלזלת. פרוש: "לא הקדשנו תשומת לב להשיב למכתב כראוי, ועל כך אני מצר". השר פירט לו באריכות את יחסו לנושא ואף ביקש להיפגש איתו אישית

תושב העוטף שלח מייל זועם - השר החרדי הבהיר
ישיבת ממשלה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מ"מ ראש מועצת שער הנגב שלח מכתב לראש הממשלה נתניהו על מצוקת היישובים שנמצאים מעט מעבר לקו של ה-7 ק"מ עם העתקים לכל שרי הממשלה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בלשכת פרוש הגיבו באופן לקוני יחסית ובעקבות כך שלח תושב משער הנגב נתן ברמן מייל זועם למשרד וטען כי התגובה מזלזלת. בעקבות כך השר פרוש כתב לו מכתב הבהרה ארוך.

פרוש פתח את מכתבו ואמר: "מאחר והיה מדובר במענה למכתב שהגיע אלי כהעתק ולא יועד עבורי, ייתכן ולצערי אני וצוות לשכתי לא הקדשנו עוד יותר תשומת לב להשיב למכתב כראוי, ועל כך אני מצר.

כחלק ממשימת התכלול של משרד ירושלים ומסורת ישראל לטיפול הממשלתי במפונים והמתפנים מהישובים סמוכי הגבול בדרום ובצפון המתאכסנים בירושלים, אני מקיים בשבועות האחרונים סיורים רבים בבתי המלון ובמהלכם אני נפגש עם עשרות נציגים של קהילות האזרחים שפונו אל העיר במטרה לפעול ולסייע להם בפניות פרטניות ורוחביות של המפונים.

במהלך סיורים אלו, ביקרתי גם במלון רמת רחל, שם מתאכסנים בימים אלו תושבי הקיבוץ דורות, שהינה בתחומי המועצה האזורית שער הנגב, אך נמצאת במטרים בודדים מחוץ לתחום ה-7 ק"מ, ועל כן עולה החשש כי לא יקבלו את המעטפת הנדרשת כמי שספגו מכה קשה באסון הנורא".

עוד כתב השר פרוש: "מאז המפגש עם תושבי הקיבוץ דורות, שהינו רק אחד מתוך ישובים רבים במועצות האזורית שבנגב המערבי הסובלים מבעיה זו, אני פועל רבות להעלות את הנושא סביב שולחן מקבלי ההחלטות, מתוך ידיעה ברורה שמצב זה לא יכול להימשך יותר.

בין היתר קיימתי השבוע פגישה עם מר טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי לתקופת מלחמת חרבות הברזל, וביקשתי שגב' תמי זיו נציגה מטעם קיבוץ דורות תשתתף בפגישה ותציג בפניו את המצוקה בה הם נמצאים והחובה למצוא לה פתרון ראוי. כמו כן, הצפתי את הנושא
בישיבה האחרונה של הקבינט החברתי כלכלי, ובפורומים נוספים.

אדגיש כי קיבוץ דורות אינו המקרה היחיד שנתקלתי בו, ואני פועל לסייע לישובים נוספים, אך אני סבור כי הם בהחלט מקרה ייחודי יוצא דופן המצריך התייחסות דחופה, לאור העובדה שהישוב הינו ממש חלק מהקהילה שנפגעה במתקפת הטרור הנוראה בחג שמחת תורה".

לסיום הציע השר פרוש להיפגש וכתב: "אבקש, באם תהיה מעוניין בכך, להיפגש עימך בכדי לראות כיצד יחד אנו יכולים לפעול בדרכים נוספות לקדם את המטרה החשובה הזו, הגם שאולי אין זה בתחום סמכותי הישירה, אך כפי שאמרתי לכלל תושבי העוטף שפגשתי – כשליח ציבור מחובתי לעשות כל השתדלות לסייע לכם.

בהזדמנות זו, אבקש לשלוח דרכך תנחומים כנים וכואבים לכלל תושבי שער הנגב, על האסון הנורא שחוויתם בהירצחם וחטיפתם של רבים מתושביכם, בהם גם ראש המועצה מר אופיר ליבשטיין הי"ד, שנרצח בעת שיצא להגן על תושביו", כך פרוש.

מאיר פרוש מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד