ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בהכוונה איראנית

סוכל פיגוע נגד שגרירות ישראל באזרבייג'ן

אדם חמוש, כנראה ממוצא איראני, ניסה לפרוץ לשגרירות ישראל באזרבייג'ן. מעצרו הוארך ב-4 חודשים. ביוני השנה סוכל פיגוע נגד שגרירות ישראל במדינה על ידי אזרח אפגני

סוכל פיגוע נגד שגרירות ישראל באזרבייג'ן
זרי פרחים ליד שגרירות ישראל בבאקו / שגריר ישראל עם רבה של אזרבייג''ן צילום: אלי איטקין ארכיון הקהילות היהודיות

כוחות הביטחון של אזרבייג'ן סיכלו בחודש האחרון פיגוע נגד שגרירות ישראל בבירה באקו. כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet. גבר ככל הנראה ממוצא איראני, ניסה לפרוץ לשגרירות כשהוא חמוש. אנשי שירות הביטחון הלאומי של אזרבייג'ן השתלטו עליו והצליחו לפרק אותו מהנשק. מעצרו הוארך ב-4 חודשים.

נסיון הפיגוע הנוכחי הוא המשך לנסיון קודם, ביוני השנה סוכל פיגוע נגד שגרירות ישראל במדינה, פבזאן מוסה חאן, אזרח הרפובליקה האסלאמית של אפגניסטן, יליד 1990, בדק אפשרות לבצע פיגוע בשטח הרפובליקה של אזרבייג'ן, במהלך שהותו בעיר באקו, הוא בדק סביב בניין השגרירות (כנראה הישראלית) על מנת לבדוק את השטח. האפגני תועד מסתובב באזור השגרירות, והוא אף רכש נשקים וחומרי נפץ.

על פי הודעה שפרסם שירות הביטחון הממלכתי של אזרבייג'ן ביוני האחרון, פבזאן מוסא חאן, בן 23, "תכנן ביצוע פעולות טרור בשטח אזרבייג'ן תוך שימוש במטעני חבלה ושריפות במטרה להביא למותם של אנשים כדי לגרום נזק משמעותי לרכוש וכל זאת כדי לערער את היציבות במדינה". עוד נמסר "הוא ניסה ליצור פאניקה בקרב האוכלוסייה ולהשפיע על קבלת החלטות של רשויות המדינה וארגונים בינלאומיים".

 

 

איראן פיגוע אזרבייג'ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד