כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"חבל שלא בדקת העובדות"

עימות בין בן גביר לרוטמן על האחריות להפגנה

יו"ר ועדת חוקה ביקר את ההחלטה לאשר את ההפגנה של חד"ש נגד המלחמה והאשים בין היתר את המשטרה. בן גביר: "פרקליטות המדינה כפתה על משטרת ישראל להסכים"

עימות בין בן גביר לרוטמן על האחריות להפגנה
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן, ביקר היום (שישי) את ההחלטה לאשר את הפגנת התמיכה בחמאס שיזמה מפלגת חד"ש והאשים בין היתר את המשטרה.

רוטמן כתב: "דגל שחור מתנוסס מעל פסק דין שנותן אישור להפגנת תמיכה באויב ובמעשיו בעת מלחמה".

רוטמן הוסיף: "מצער מאוד שמשטרת ישראל 'התנדבה' להכשיר עבור בית המשפט את ההפגנה הזו, ונתנה את הסכמתה לקיום הפגנת טרור בתל אביב. הפגנה שלא הייתה מקבלת אישור בגרמניה או במדינות אירופה אחרות. שם כבר הבינו והגיע הזמן שגם אנחנו נבין".

עוד כתב: "אני קורא לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להורות למשטרה לחזור בה מ"ההסכמה" הזו ולמנוע את קיום הפגנת הטרור של חד"ש בתל אביב".

השר בן גביר כתב בתגובה: "בהתאם להנחייתי, משטרת ישראל מנעה עד כה קיום מפגני הזדהות עם הנאצים מהחמאס".

לדברי בן גביר הפרקליטות היא שאישרה את ההפגנה ולא המשטרה. "לצערי, פרקליטות המדינה כפתה על משטרת ישראל להסכים להפגנה הזו, וחבל שלא בדקת את העובדות לפני שאתה מצייץ נגד משטרת ישראל", כתב.

בן גביר הציע: "במקום זה, אולי כדאי שתזמן את הפרקליטות שאתה אמור לפקח עליה לדיון בוועדת חוקה, כדי לבדוק מדוע הכתיבו למשטרה שחייבים לקיים את ההפגנה".

ח"כ רוטמן השיב: "איתמר ידידי, אתה הרי יודע כמה אני מעריך ומוקיר את הקו הערכי הברור שאתה מציב בנושא הזה, אבל דווקא בשל כך נדרשת הוראה ברורה ונחושה".

לטענת רוטמן: "הפרקליטות אינה יכולה 'לכפות על המשטרה להסכים'. או שיש כפיה, או שיש הסכמה. למשטרת ישראל אסור להסכים לקיום הפגנות תמיכה בטרור, נקודה. אם הפרקליטות מעוניינת להכשיר הפגנת טרור שכזו יחד עם חלק משופטי בית המשפט, שתעשה זאת בעצמה, ולא תלכלך בהסכמה הזו את משטרת ישראל שתפקידה להיאבק בטרור ללא פשרות".

רוטמן הוסיף: "אני כמובן מקבל את הצעתך ואקיים דיון פיקוח בנושא זה בהקדם האפשרי, אבל כרגע, לאור לוחות הזמנים, נדרשת חזרה של המשטרה מה'הסכמה' שנכפתה עליה, מה שימנע את הפגנת התמיכה בטרור שצפויה למוצאי שבת".

איתמר בן גביר שמחה רוטמן הפגנה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד