י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סערת הסולר

הקבינט המורחב יכונס | הנגבי: "ההחלטה על הדלק נועדה למנוע מגפות"

בצל הסערה בקואליציה: הקבינט המורחב יתכנס עוד הערב לדיון שהוקדם. הנגבי: "ההחלטה להכניס דלק נועדה למנוע מגפות"

הקבינט המורחב יכונס | הנגבי: "ההחלטה על הדלק נועדה למנוע מגפות"
צחי הנגבי צילום: אבשלום ששוני/פלאש90

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס הערב (מוצ"ש) לדיון שהוקדם בעקבות הזעם בקואליציה על האישור שהעניק הקבינט המצומצם להכניס דלק לרצועת עזה בלי שהתקיים על כך דיון בקבינט המורחב. במקור הקבינט היה אמור להתכנס ביום שני.

ראש המל"ל צחי הנגבי אמר במסיבת עיתונאים: "ההחלטה להכניס דלק נועדה למנוע מגפות. אם יהיו מגפות לא נוכל להמשיך אם יהיה משבר הומניטרי. גורמי הבטחון אמרו פה אחד שזה לא פוגע בלחימה".

הנגבי הוסיף, " זה אולי 2-3% ממה שהיה נכנס בעבר לרצועה".

גם השר בני גנץ התייחס להחלטה וטעמו נמסר: "קבינט ניהול המלחמה על דעת כלל חבריו החליט על אספקת דלק לארגונים הבין לאומיים (60 אלף ליטר) במהלך 48 השעות הקרובות".

מטעמו של גנץ הובהר: "ההעברה הנקודתית, אושרה לבקשת גורמים בינלאומיים לצורך תפעול מתקני התפלה וביוב, ולצרכים נוספים עצמיים של הארגונים הפועלים בדרום הרצועה. לא מדובר בשינוי אסטרטגיה, אלא במתן מענה נקודתי שמשרת את המשך הלחימה של צה״ל. המדיניות כולה תידון בקבינט המדיני-ביטחוני לכשיתקיים".

כזכור, במערכת הפוליטית הגיבו בזעם על אישור הכנסת הדלק לרצועת עזה, ותקפו בחריפות את המהלך. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב לראש הממשלה בו הוא דורש לשנות את הרכב קבינט המלחמה.

"הסכמתי להקמת קבינט המלחמה המצומצם בידיעה שהוא נועד ללוות את ההחלטות הטקטיות של ניהול המלחמה השוטף ותוך התחייבותך כי הוא אינו מחליף את הקבינט המורחב בקביעת המדיניות וקבלת ההחלטות האסטרטגיות של המלחמה. לא אוכל להסכים עם הדרתי מקביעת מדיניות המלחמה ועם השארתה רק בידי מי שהיו במשך שנים חלק מהקונספציה שהתנפצה לכולנו בפנים בשמחת תורה", כתב סמוטריץ'.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "שוב החלטות של מדיניות נסגרות בקבינט המלחמה שמוביל את ישראל לקונספציה שגויה. כל עוד החטופים שלנו לא זוכים אפילו לביקור הצלב האדום, אין שום היגיון להעניק לאויב "מתנות הומניטריות". מדובר באצבע בעין ללוחמי צה״ל, למשפחות השכולות ומשפחות הנעדרים והחטופים. מזכיר כי שינוי מדיניות חייב להיות בקבינט המורחב ולא בחדרי חדרים אלא על ידי מי שלא מוסמך לקבל החלטות לבדו. אדרוש מרוה"מ להביא החלטות שקשורות במדיניות לקבינט מורחב".

השרה מירי רגב פנתה לראש המל"ל: "כנס מיידית את הקבינט המורחב אין לקבינט המלחמה סמכות לאשר זאת".

 

 

צחי הנגבי מלחמת חרבות ברזל הקבינט המדיני בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד