כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מסיבת עיתונאים משותפת

נתניהו: "מופעלים לחצים הולכים וגדלים בשבועות האחרונים"

ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר גנץ קיימו מסיבת עיתונאים והשיבו לשאלות. נתניהו אמר כי לא הייתה עד עתה עסקה להשבת חטופים והוסיף: "אנחנו רוצים להביא משפחות שלמות ביחד". גלנט: "בקרוב יכירו את עוצמתו הקטלנית של צה"ל גם בדרום הרצועה". גנץ: "מלחמה עכשיו ופוליטיקה אחר כך"

נתניהו: "מופעלים לחצים הולכים וגדלים בשבועות האחרונים"
גנץ, גלנט ונתניהו בהצהרה צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ כינסו הערב (מוצ"ש) מסיבת עיתונאים וענו במשך זמן ממושך לשאלות עיתונאים. לפני השאלות העניקו השולשה הצהרות נפרדות.

נתניהו אמר בפתח מסיבת העיתונאים כי יש שמועות לא מבוססות רבות בנוגע לעסקת חטופים. "אני רוצה להבהיר", אמר, "עד לרגע זה לא הייתה עסקה, אבל אני רוצה להבטיח – כשיהיה לנו מה לומר, נדווח לכם על כך".

על צעדת המשפחות לירושלים אמר: "אני צועד אתכם. יקיריכם בלבנו ולנגד עינינו כל הזמן".

נתניהו אמר כי "הושגו במלחמה הישגים גדולים מאוד ואנחנו ממשיכים קדימה בכל הכוח". "חיסלנו אלפי מחבלים, חיסלנו מפקדים בכירים, השמדנו מוקדי שלטון, השמדנו מנהרות ועוד היד נטויה", הדגיש.

ראש הממשלה דיבר על הלחצים הבינלאומיים ואמר כי המלחמה מתאפשרת בעקבות "כיפת ברזל מדינית". לדבריו, "גם בתוך ארה"ב וגם ברחבי העולם מופעלים לחצים הולכים וגדלים נגדנו בשבועות האחרונים".

נתניהו הוסיף: "לחצו עלינו להסכים להפסקת אש מלאה – סירבנו, והבהרתי שנסכים רק להפסקת אש זמנית, ורק תמורת החזרת חטופינו". 

עוד אמר נתניהו: "בהקשר הזה אני מבקש להתייחס לנושא הסיוע ההומניטרי. קודם כל, ולפני הכל, ישראל פועלת לפי דיני המלחמה. ככה עובד הצבא שלנו - הצבא המוסרי ביותר בעולם. הסיוע ההומניטרי חיוני גם להמשך הבטחת התמיכה הבינלאומית. בלי סיוע הומניטרי גם הידידים הטובים ביותר שלנו יתקשו לתמוך בנו לאורך זמן, ויהיה לנו קשה מאוד להמשיך במלחמה עד הסוף.

לכן כשצה״ל והשב״כ המליצו יחד לקבינט לקבל את הבקשה האמריקנית, לאפשר כניסה מוגבלת של שתי מיכליות דלק ביום לדרום הרצועה - קבינט המלחמה הסכים פה אחד. מדובר בכמות חירום מינימלית של דלק. דלק להפעלת משאבות מים וביוב, שבלעדי הפעלתן אנחנו צפויים להתפרצות מיידית של מגיפות. וצריך להבין: התפרצות של מגיפות תפגע הן בתושבי הרצועה והן בחיילי צה״ל ברצועה".

"אני רוצה להדגיש", הוסיף נתניהו, "לא מדובר בשינוי מדיניות, אלא במענה נקודתי מוגבל כדי למנוע התפשטות מגפות. אלה כמה מהדברים שחבריי ואני בקבינט עושים כדי להבטיח את המשך מרחב התמרון המדיני של ישראל, מרחב שדרוש לנו להשגת יעדי המלחמה".

ראש הממשלה הדגיש: "גם אם הלחץ יגדל, אני לא אפסיק לדבוק בשלוש המשימות שהצבתי ועלינו לדבוק בהם כולנו. המשימה הראשונה - להשיג ניצחון מוחלט, להשמיד את החמאס. העם, הממשלה והכוחות הלוחמים, מראים שיש לנו את הרצון, היכולת והאחדות להשיג את היעד הזה. המשימה השנייה - להשיב את חטופינו. לא נרפה מן המשימה הקדושה הזאת. היא כל הזמן מנחה אותנו. והמשימה השלישית - להבטיח שלאחר הניצחון, עזה לעולם לא תאיים שוב על אזרחי ישראל".

נתניהו הבהיר: "לא אסכים שייכנס אליה אף גורם שתומך בטרור, משלם למחבלים ולמשפחות הטרור, ומחנך את ילדיו לרצח יהודים ולחיסול מדינת ישראל. ללא מהפך כזה במנהל האזרחי שיהיה בעזה, זאת רק שאלה של זמן עד שעזה תחזור לטרור ולזה אני לא מוכן להסכים. ויש תנאי נוסף שאני מציב ליום שאחרי: לצה״ל יהיה חופש פעולה מוחלט ברצועת עזה נגד כל איום. רק כך נבטיח את פירוז עזה", אמר.

כנשאל האם הייתה הצעה רצינית בעניין החטופים אמר: "אנחנו רוצים להשיב את כל החטופים, ועושים את המאמץ המרבי להביא כמה שיותר מהם, גם אם זה ייעשה בשלבים. קיבלנו החלטה משותפת, פה אחד".

נתניהו הציב יעד חדש בנושא החטופים ואמר: "אנחנו רוצים להביא משפחות שלמות ביחד".

על הקולות בליכוד שטוענים כי הוא יצטרך "ללכת הביתה" אחרי המלחמה אמר: "אני שומע דברים אחרים. זה לא חשוב, כי אנחנו לא עוסקים בפוליטיקה, אבל אני שומע תמיכה רחבה בשלוש המטרות שהצבתי (למלחמה). בזה, אני חייב להגיד, אני זוכה לתמיכה רחבה מאוד".

על השאלה האם לדעתו אחרי המלחמה ישראל תלך לבחירות השיב: "אני נדהם. חיילינו נלחמים בעזה, חיילינו נופלים בקרב, משפחות החטופים בסיוט ענק, וזה מה שיש לכם לעשות? יהיה זמן לפוליטיקה. וכרגע הציבור מאוחד בדבר אחד, להשיג את שלוש המטרות".

שר הביטחון יואב גלנט אמר כי צה"ל החל בשלב השני של התמרום הקרקעי. "כוחות צה"ל נשארו בצד המערבי, אבל הם מתמרנים גם מזרחה. התוצאות של העניין הזה ניכרות לעין. חמאס מוכה באופן קשה. הוא מאבד מפקדות, מנהרות ובונקרים".

גלנט הוסיף: "המפקדים שלו נפגעים בכל הרמות, מהמח"טים עד הטרוריסטים בשטח. אלפי מחבלים נהרגו בשבעות האחרונים ובימים האחרונים. אנחנו מגיעים לכל המקומות הרגישים לחמאס, ופוגעים בהם".

לדבריו, "מי שהיה בצד המערבי של העיר עזה מבין זאת היטב וכבר פגש את עוצמתו הקטלנית של צה"ל, מי שנמצא בצד המזרחי מבין זאת הערב ויבין זאת בימים הקרובים, וגם מי שנמצא בדרומה של רצועת עזה יבין זאת בקרוב".

על מחויבותו להשבת החטופים אמר נתניהו: "יש לנו מחויבות עליונה לילדים, לנערים ולנערות, לחיילות ולחיילים, להורים, למבוגרים, לכולם. אני מסתכל עליהם כאילו היו בני משפחתי. נעשה כל מאמץ על מנת להשיב אותם".

על חיסול בכירי אנשי חמאס אמר נתניהו: "עבורי אין הבדל בין מחבל שמסתובב עם קלצ'ניקוב ומדים מנומרים לבין מחבל עם חליפה בשלושה חלקים במקום אחר בעולם. כולם בני מוות".

גלנט התייחס לשאלה האם תוקם תוך כדי המלחמה ממשלה חלופית שלא בראשות נתניהו ואמר: "אני חושב שהעיסוק בעניינים פוליטיים בשעה הזאת גורם לפיצול ולמורך לב. הדבר הזה הפוך ממה שאנחנו צריכים לעסוק בו, ואני מציע לכולנו, כולל אתכם, להתמקד רק במטרות המלחמה".

השר גנץ אמר בפתח דבריו, "כל עם ישראל מאחוריכם. המערכה מתרחבת, והיא תסתיים רק כשנבטיח את הביטחון ונשיב את הבנים הביתה". לדבריו, "אנו מחויבים לעשות כל שביכולתנו להחזיר את החטופים, ולקחת אחריות על כל מהלך".
על סוגיית החטופים אמר גנץ: "יש קדימות להחזרת החטופים במטרות המלחמה". על שאלות פוליטיות השיב השר: "מדינת ישראל עומדת לנגד עיניי לפני כל דבר אחר, המסקנה היא מלחמה עכשיו פוליטיקה אחר כך".
גנץ הוסיף: "אשמח שלפיד יצטרף לקבינט המלחמה לפי ההסכם".

 

 

 

 

 

 

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל יואב גלנט בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד