ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ריססו גרפיטי וניפצו חלונות

מאפייה יהודית הושחתה בכתובות נאצה: "שחררו את עזה"

מאפייה יהודית בעיר ניו יורק הושחתה, לאחר שמישהו ריסס על החלון את המילים "Free Gaza" (שחררו את עזה). בנוסף נופץ חלון בבנק סמוך. בית ספר יהודי בטורונטו פונה לאחר איום על פצצה במבנה  

מאפייה יהודית הושחתה בכתובות נאצה: "שחררו את עזה"
גרפיטי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

מאפייה יהודית בעיר ניו יורק הושחתה ביום שישי אחר הצהריים, לאחר שמישהו ריסס על החלון את המילים "שחררו את עזה" "Free Gaza". בנוסף, חלון בבניין הסמוך בבנק 'סיימון אנד שוסטר' נופץ חלון ראווה, כך דיווחה רשת 'פוקס ניוז'.

ביום חמישי האחרון, מפגינים פרו-פלסטינים חסמו את התנועה על גשרים בבוסטון ובסן פרנסיסקו בשעות העומס, וקראו להפסקת אש בעזה, לאחר שחמאס פלש לישראל וטבח באזרחים.

בנוסף משרדו של חבר הקונגרס דניאל גולדמן בברוקלין הושחת ביום שישי האחרון בכתובות גרפיטי פרו-פלסטיניות, המילים "דם על הידיים", "שחררו את פלסטין" ו"תנו לעזה לחיות" רוססו בצבע אדום ולבן על חזית משרדו של חבר הקונגרס היהודי הדמוקרטי.

מקרה אנטישמי נוסף התרחש בקנדה. בית ספר יהודי בטורונטו פונה לאחר איום על פצצה במבנה. האיום נשלח בדוא"ל לצוות בית הספר, נאמר כי: "יהודים רבים ימותו היום".

המשטרה הגיעה לזירה ביום שישי האחרון לסייע בפינוי בית הספר 'האקדמיה העברית' בטורונטו ולחקור את האיום. באיום נטען שהוטמנו פצצות בחניון בית הספר.

הורים קיבלו אימייל מצוות בית הספר על איום הפצצה בהודעה נאמר גם כי באיום נאמר ש"הוטמנו מטעני חבלה רבים בבית הספר", כך דיווח העיתון "טורונטו סטאר".

בסיוע כלבי גישוש, המשטרה קבעה כי אין חומרי נפץ באזור וחוקרת מי שלח את האיום.

בהודעה ביום שישי אמרה ראש העיר אוליביה צ'או: "אנטישמיות היא בלתי מתקבלת על הדעת", אמרה. "ילדים, בני נוער, מורים ועובדי חינוך צריכים להיות מסוגלים ללמד ללמוד בבית הספר ללא חשש מאלימות. להורים מגיע לדעת שילדיהם ויקיריהם בטוחים. אף ילד ושום קהילה בעיר שלנו לא צריכים להתמודד עם איומים מסוג זה".

קנדה אנטישמיות טרור מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד