ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
כדי להימנע מגיוס

כ-20,000 גברים נמלטו מאוקראינה מאז תחילת המלחמה

כמעט 20,000 גברים נמלטו מאוקראינה מאז תחילת המלחמה כדי להימנע מגיוס. מספר דומה ניסו להימלט מאוקראינה ונתפסו על ידי השלטונות האוקראיניים

כ-20,000 גברים נמלטו מאוקראינה מאז תחילת המלחמה
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

כמעט 20,000 גברים נמלטו מאוקראינה מאז תחילת המלחמה כדי להימנע מגיוס, כך דיווח ה-BBC. חלקם שחו נהרות מסוכנים כדי לעזוב את המדינה. אחרים פשוט יצאו בחסות החושך.

21,113 גברים נוספים ניסו לברוח אך נתפסו על ידי השלטונות האוקראיניים, כך אישרו הרשויות באוקראינה. לאחר פלישת רוסיה, נאסר על רוב הגברים בגילאי 18-60 לצאת. אך ה-BBC חשף שעשרות צעירים יצאו מדי יום.

"מה אני אמור לעשות באוקראינה?" אמר אדם אחד, יבגני. "לא כולם לוחמים. אתה לא צריך להשאיר את כל המדינה סגורה. אתה לא יכול לאחד את כולם כמו שעשו בברית המועצות".

מנתונים של מעברי גבול בלתי חוקיים מרומניה, מולדובה, פולין, הונגריה וסלובקיה השכנות, התברר כי 19,740 גברים חצו באופן בלתי חוקי למדינות אלו בין פברואר 2022 ל-31 באוגוסט 2023.

אמנם איננו יודעים כיצד הגברים הללו נמלטו, אך אנו יודעים באילו שיטות השתמשו 21,113 האחרים שנתפסו מנסים. הרוב - 14,313 ניסו ללכת או לשחות מעבר לגבול, ו-6,800 הנותרים הסתמכו על אישורים רשמיים שהושגו במרמה המציינים פטורים מזויפים כמו מחלות מפוברקות, כך אמרו הרשויות באוקראינה.

באוגוסט האחרון אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי "ההחלטות המושחתות" שקיבלו הוועדות הצבאיות הרפואיות במדינה, הביאו להגדלה של פי עשרה בפטורים מאז פברואר 2022. הוא הודיע ​​כי כל הפקידים האזוריים האחראים על הגיוס לצבא הודחו, ונגד יותר מ-30 אנשים הוגש כתב אישום פלילי.

פדיר וניסלבסקי מאנשי זלנסקי אמר כי הבעיה חמורה: "הממשלה מבינה שהתופעה הזו אינה מבודדת ושהיא נפוצה. אבל לצערי, אדגיש שהשחיתות היא עמידה מאוד", אמר והוסיף כי אוקראינה עושה "הכל כדי לצמצם את מספר מקרי השחיתות למינימום".

וניסלבסקי אמר שלמספר הגברים שעזבו או ניסו לעזוב אין השפעה על המאמץ המלחמתי. "אני משוכנע שהחוסן והנכונות של האוקראינים להגן על עצמאותם, ריבונותם וחירותם הם 95-99%", אמר וניסלבסקי ל-BBC.

"אלה שמנסים להימנע מגיוס הם בערך 1-5%. הם בהחלט לא קריטיים להגנת אוקראינה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולודימיר זלנסקי רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד