י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
רובוטים ונוזלי נפץ

דיווח: כך מנהלת ישראל את הלחימה מתחת לאדמה בעזה

המלחמה נכנסת לשלב חדש בעזה, כאשר צה"ל מנהל לחימה מתחת לאדמה בתוך רשת המנהרות התת-קרקעיות "האגדית" של עזה. זו רשת המנהרות המתקדמת ביותר שנראתה אי פעם במלחמה

דיווח: כך מנהלת ישראל את הלחימה מתחת לאדמה בעזה
דוצ

כוחות ישראליים השתלטו על חלק גדול מצפון עזה, לפחות מעל הקרקע. המלחמה נכנסת לשלב חדש, כאשר צה"ל מנהל את הקרב מתחת לאדמה בתוך רשת מנהרות "אגדית" בעזה, כך על פי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל".

המלחמה "נכנסת לשלב חדש" זוהי "תחילתו של קרב שנמשך שני עשורים" מציין העיתון, לאחר שמחבלי חמאס פעלו שנים בהרחבת וביצור המנהרות והפיכתן למבוך עצום. עוד דווח, כי ישראל התאמנה על איך לנהל קרבות בתוכן, והקימו יחידות מיוחדות ופיתחו כלי נשק חדשים להרוס את המנהרות האלה.

העיתון מצטט קצין ישראלי שמנהל את קרב המנהרות בצפון עזה, כי ישראל מאומנת "להשתמש בכלים מתחדשים, כמו רובוטים הנושאים מצלמות כדי למפות את המנהרות ומשאיות מלאות בנוזלי נפץ המוזרמים לתוך המנהרות דרך צינורות".

עוד דווח, כי ישראל אוספת מדי יום מודיעין חדש על רשת המנהרות, מגלה מנהרות חדשות וחוקרת מחבלים תוך "הרכבת חלקים שנותנים לצבא תמונה טובה יותר של העיר התת-קרקעית".

זו רשת המנהרות המתקדמת ביותר שנראתה אי פעם במלחמה. הרשת כוללת מנהרות צרות המספיקות לאדם אחד, בנוסף לחלקים גדולים יותר הכוללים חדרים, משרדים ומתקנים רפואיים המיועדים למחסה מתחת לאדמה במהלך הפצצה, כך לפי העיתון.

כוחות המורדים בוייטנאם והטליבאן באפגניסטן השתמשו ברשת מנהרות כדי להילחם ביריבים חזקים יותר, אבל מבוך המנהרות שבנה חמאס נתפס בעיני רבים שחקרו אותו כחסר תקדים.

על פי  גורמי ביטחון ישראלים, כולל הצהרות של חמאס, ועזתים וישראלים ששהו בפנים, חמאס השתמש במנהרות כדי להבריח ציוד צבאי ​​ממצרים ולצאת למתקפות חוצות גבולות לתוך ישראל.

רובוטים נושאי מצלמות עוזרים לתת לישראל מבט חלקי לפחות על מי נמצא במנהרות והיכן הם נמצאים, אמר הקצין לעיתון, "זה נותן לנו תמונה טובה בלי לפגוע בחיילים שלנו, בלי להיכנס למנהרות", אמר.

"אחת השיטות העיקריות שבהן משתמשים כוחות ישראליים לפוצץ מנהרות היא נוזל נפץ דמוי ג'ל", אמר הקצין. "הנוזל נשאב לתוך המנהרות דרך צינורות המחוברים למשאיות. הבעיה היא שצריך טונות של נוזל כדי להרוס כמה מאות מטרים של מנהרות", הוא אמר, והוסיף שהצבא מפתח שיטות אחרות להרוס אותן.

 

מנהרות החמאס חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד