י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תומך במדינה פלסטינית

אהוד ברק על המלחמה: "חובה על ישראל להשמיד את חמאס"

ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד ברק על מלחמת ישראל-חמאס: "צריך לסיים את זה". הוא אמר שזה "חובה עבור ישראל להשמיד את חמאס". ברק, אמר כי לאחר השלמת המבצע, המטרה המדינית צריכה להיות בסופו של דבר הקמת מדינה פלסטינית

אהוד ברק על המלחמה: "חובה על ישראל להשמיד את חמאס"
פיר מנהרה של חמאס צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר בוועידה בקנדה כי "ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לעצור את המתקפה הצבאית שלה נגד חמאס בעזה עד שהיא תביס את הקבוצה המיליטנטית בצורה נחרצת, למרות הביקורת הבינלאומית על עלייה במספר ההרוגים האזרחיים במובלעת הפלסטינית".

"אנחנו חייבים לסיים את זה", אמר אתמול ברק בפורום אבטחה בינלאומי בקנדה.

"ישראל מוכנה להקשיב לדעותיה של בעלת בריתה הקרובה ארצות הברית, לגבי השפעת המבצע הצבאי על אזרחים בעזה, אך היא תמשיך ללחוץ במתקפה נגד חמאס", אמר.

"אני מאמין שישראל תעשה כל מה שצריך כדי להשלים את העבודה, אבל נצטרך לקחת בחשבון את העמדה האמריקנית", אמר ברק, שכיהן כראש ממשלה בין השנים 1999 ל-2001. הוא הוסיף כי אינו מצפה שהמלחמה תימשך חודשים רבים.

הוא אמר שזו "חובה עבור ישראל להשמיד את חמאס" ברק הוסיף כי "ממשלת ישראל לא יכולה לשרוד ולא יכולה לעמוד במחויבות הבסיסית שלה לאזרחיה אם חמאס יכול לשלוט בעזה או לחזור כמעצמה צבאית".

ברק, אמר כי לאחר השלמת המבצע, המטרה המדינית צריכה להיות בסופו של דבר הקמת מדינה פלסטינית, דבר שניסה לנהל משא ומתן עם מנהיגים פלסטינים כשהיה בתפקיד אך ללא הצלחה. אבל הוא הוסיף "דעת הקהל הישראלית חלוקה לגבי הרעיון הזה".

"זה צריך להיות החזון, אבל יותר ממחצית מהציבור הישראלי מאמין ההיפך", אמר.

 

 

חמאס עזה אהוד ברק מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד