כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"הרוע הטהור" של הטרור

ביידן מפרסם שתי גרסאות על מלחמת ישראל-חמאס

הנשיא ביידן שולח שתי גרסאות שונות על מלחמת ישראל-חמאס במכתבים לאמריקאים. הבית הלבן שולח מסרים שונים לאמריקנים פרו-פלסטינים ופרו-ישראלים

ביידן מפרסם שתי גרסאות על מלחמת ישראל-חמאס
ג'ו ביידן צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

הנשיא ג'ו ביידן מעביר מסרים שונים על המלחמה במזרח התיכון לאמריקנים פרו-פלסטינים ופרו-ישראלים, כך על פי מכתבים רשמיים מטעם הבית הלבן שהגיעו לידי חדשות NBC.

בעוד מכתב אחד מדגיש את תמיכתו של ביידן בישראל נגד ה"רוע הטהור" של הטרור, השני מתמקד בעבודת הממשל האמריקאי להגנה על אזרחים בעזה.

למרות ששני המכתבים אינם סותרים זה את זה - או את מדיניותו של ביידן עצמו - לא נפוץ שהבית הלבן יוצר גרסאות שונות של מכתב על אותו נושא בצורה כה דרמטית. עם זאת, הם משקפים את החבל הדק הפוליטי שביידן מנסה לנווט בין גורמים פרו-ישראליים ופרו-פלסטינים על המלחמה.

במכתב שנשלח לאנשים שתומכים בישראל, מוזכרת השואה ביחס למתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר, ביידן מתחייב לתת תמיכה לישראל ומבטיח לתת עדיפות להחזרת בני ערובה.

"עם ישראל עבר רגע של רוע טהור" ש"העלה מחדש זיכרונות איומים" והסתכם ב"יום הקטלני ביותר ליהודים מאז השואה", כתב ביידן.

"ארצות הברית עומדת לצד ישראל", הוא ממשיך. "נמשיך להבטיח שלישראל יהיה את מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה מפני טרור בהתאם לחוק ההומניטרי הבינלאומי. אני אקח את כל המשאבים כדי להבטיח את שחרורם של בני ערובה שבידי חמאס - כולל אחינו האמריקאים".

אבל התגובה לפרו-פלסטינים אינה מזכירה את הרוע, את השואה או את התמיכה האמריקאית בישראל. במקום זאת, היא מתמקדת במתן סיוע לפלסטינים.

"אנחנו חייבים תמיד לגנות את הטרור כשאנחנו רואים אותו", כותב ביידן לפרו-פלסטינים. "אבל חמאס לא מייצג את העם הפלסטיני. הוא לא עומד על כבודם של הפלסטינים. אנחנו מתאבלים על הפלסטינים הרבים החפים מפשע שנהרגו".

ביידן ממשיך ומסביר כי זו הסיבה שהממשל שלו "עובד בשיתוף פעולה הדוק עם שותפים כדי להבטיח שסיוע מציל חיים כולל מזון, מים ותרופות יגיע בדחיפות לפלסטינים חפים מפשע בעזה" ומדגיש כי "ארצות הברית עומדת באופן חד משמעי להגן על אזרחים במהלך סכסוך".

"כל מי שקורא את הדעות השונות מבין שזקוקים לשתי תגובות נפרדות", אמר פקיד בבית הלבן שדיבר בעילום שם. "מדובר בסוגיה מורכבת הכרוכה בניואנסים ורגישות. מתן תשובות ייחודיות מאפשר לנו לתת מענה טוב יותר לחששות ולרגישויות המובהקות שהועלו במכתבים הללו".

 

ג'ו ביידן הבית הלבן חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד