כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יש עוד עבודה רבה

44 ימי לחימה: בכירי החמאס שחוסלו עד כה

ישראל חיסלה עד אלפי מחבלים בלמעלה מ-40 ימי לחימה, אולם נראה שהצליחה להגיע למעט מאוד בכירים בעלי השפעה והנהגה בחמאס

44 ימי לחימה: בכירי החמאס שחוסלו עד כה
מלחמת חרבות ברזל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ישראל נכנסת ליום ה-44 למלחמה. צה"ל ממשיך את התמרון הקרקעי בעומק הרצועה ומשמיד תשתיות חמאס מעל ומתחת לפני הקרקע. ביממות האחרונות דווח כי ישנה סבירות גבוהה שחוסלו במקום מחבוא תת קרקעי כמה בכירי חמאס ששהו בו. מי ששמותיהם פורסמו רשמית עד כה הם:

אחמד ע'נדור, מפקד החטיבה הצפונית בזרוע הצבאית של חמאס: אחד ממפקדי החטיבות הוותיקים ביותר בארגון הטרור. הוא כבר ניצל בעבר מכמה ניסיונות חיסול.

רווחי מושתהא, יד ימינו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר: חבר דומיננטי בהנהגת חמאס בעזה וממקימי הזרוע הצבאית של חמאס. הוא שוחרר בעסקת שליט, וחלק עם סינוואר את אותו תא בכלא במשך שני עשורים.

סאמח סראג' (אבו פכרי), חבר הלשכה המדינית של חמאס: הקים את יחידת סייבר התקפית של הזרוע הצבאית של חמאס בטורקיה וניהל אותה מרחוק מרצועת עזה.

עיסאם דעליס ראש ממשלת הצללים של חמאס ברצועת עזה, חבר הנהגת חמאס.

איימן סיאם, מראשי הזרוע הצבאית של חמאס: ראש המערך הרקטי של הזרוע הצבאית, ניצל משני ניסיונות חיסול במבצע צוק איתן ובמבצע עופרת יצוקה.

אחמד בחר, חבר הלשכה המדינית של חמאס: שימש כיו"ר הפרלמנט של חמאס ברצועת עזה ושייך לזרם הנצי של ארגון הטרור. לפי דיווחים לא רשמיים, הוא חוסל היום.

לצד אלה חוסלו מפקדי שטח רבים לצד אלפי מחבלים לוחמים בזרוע הצבאית, הן מהאוויר והן מהיבשה בקרבות פנים מול פנים. הרשימה עדיין ארוכה והציבור בישראל מצפה לשמות המוכרים להם יותר הן מתוך עזה כמו יחיא סינוואר, מוחמד דף ואבו עוביידה והן מחוצה לה כמו חאלד משעל, איסמעיל הנייה וסאלח אל ערורי.

חמאס מלחמת חרבות ברזל יחיא סינוואר מוחמד דף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד