כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"נגיע אליהם"

הערכה בישראל: יחיא סינוואר ומוחמד דף ברחו

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר לא מתקשר עם המתווכים הקטרים והמצרים כמעט שבוע וזו אחת הסיבות שלא מתקדמת עסקת שחרור חטופים. בישראל מעריכים שסינוואר ודף ברחו בחסות המנהרות לאזור חאן יונס שבדרום

הערכה בישראל: יחיא סינוואר ומוחמד דף ברחו
מלחמת חרבות ברזל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהיג חמאס יחיא סינוואר וראש הזרוע הצבאית של הארגון מוחמד דף ברחו במהלך המלחמה מהעיר עזה דרומה לאזור חאן יונס. כך דווח ב'כאן 11'. בתוך כך, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר לא מתקשר עם המתווכים הקטרים והמצרים כמעט שבוע, דבר שתוקע את המשך התקדמות העסקה לשחרור חטופים.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הגיב לפרסום על בריחתם במהלך מסיבת העיתונאים אמש: "באשר להנהגת חמאס - מחפשים אותם מסביב לשעון, וגם מגיעים אליהם". הגרי הוסיף: "בכל מקום ברצועת עזה נפגע בכל מי שקשור לפיגוע, ובוודאי במנהיגי חמאס".

גורם ישראלי המעורה בפרטים אמר בשיחה עם 'כאן' כי יש כרגע מומנטום לשחרור חטופים, בשל הלחץ הצבאי על חמאס. מומנטום, אותו ישראל רוצה מאוד לנצל, אך כעת ללא הצלחה. גורמים המעורים בפרטים אמרו אתמול כי חמאס הציע לשחרר רק חלק מהילדים ולא הבטיח לשחרר את אמהותיהם במסגרת ההצעה הקטרית לעסקת חטופים שהועברה לישראל.

שחרור ילדים ואמהותיהם הוא קו אדום שהציבו בישראל ולדברי גורם המעורה במגעים לא תתקבל עסקה שאינה כוללת אותם. הגורם הוסיף בדבריו לכאן חדשות אמש כי המגעים אומנם נמשכים אך "חמאס משחק בסוגיה". בתמורה לשחרורם, ישראל צפויה להידרש לשחרר אסירים ביטחוניים קטינים ואסירות ביטחוניות שהורשעו בעבירות טרור, וכן להתחייב להפוגה בת חמישה ימים בלחימה בעזה.

הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר סבורים שהמשך הלחץ הצבאי ברצועה עשוי להביא לשיפור תנאי עסקת שחרור החטופים. בתוך כך, צה"ל הרחיב את הפעילות ההתקפית בשטח רצועת עזה, ומנהל קרבות עזים עם המחבלים באזורים השונים. צה"ל שולט כעת על בית לאהיה ובית חאנון, וגם דרומית לעיר עזה. עד כה צה"ל תוקף בחאן יונס ודיר אל בלאח מהאוויר, אבל הכניסה הקרקעית לאזור הזה שבו הם אולי נמצאים בינתיים מתעכבת, וזה צפוי לקרות בהמשך.

יחיא סינוואר מוחמד דף מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד