י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
וותיק? לא כאן

המדינה הקטנה בעולם עוברת לרכב חשמלי

הוותיקן נהנה ממעמד של מדינה עצמאית זה מאות שנים ומנהיגיו גם הם נוהים אחרי הטרנד של מעבר לרכב חשמלי ולנשום אוויר נקי מגזי פליטה של מכוניות

המדינה הקטנה בעולם עוברת לרכב חשמלי
פולקסווגן ID.3 החשמלית. אחד הדגמים החשמליים ש-VW תספק לוותיקן צילום: VW

המדינה הקטנה בעולם עוברת לרכב חשמלי: קבוצת פולקסווגן תספק לוותיקן, מקום מושבו של ראש הכניסה הקתולית הלא הוא האפיפיור, 40 מכוניות פולקסווגן חשמליות בשנה הבאה.

לטובת מי שאינו מכיר, נספר כי הוותיקן עצמו נמצא בתוך שטחי העיר רומא בירת איטליה ומשתרע על שטח קטן מאוד, קטן יותר משכונה ישראלית ממוצעת, רק חצי קילומטר רבוע המשכן כ-530 תושבים בלבד.

אבל למרות שמדובר באזור קטן מאוד, הוותיקן נהנה ממעמד של מדינה עצמאית זה מאות שנים ומנהיגיו גם הם נוהים אחרי הטרנד של מעבר לרכב חשמלי ולנשום אוויר נקי מגזי פליטה של מכוניות. זה הכוח המניע אחרי ההודעה כי יצטיידו כבר בשנה הבאה במכוניות פולקסווגן 3 ID, 4 ID ו 5 ID חשמליות, כשמטרתו הסופית של הוותיקן הוא להיות אזור נטול מכוניות מזהמות עד שנת 2030. מה שבטוח: כשמדובר ב"מדינה" בגודל של שכונה זעירה, טווח נסיעה אינו משהו שצריך להדאיג את התושבים.

במסגרת המהלך, חטיבת השירותים הפיננסיים של פולקסווגן תספק את הרכבים החל בשנה הבאה. עם זאת, יהיה גם מעניין לדעת מה יעשו האפיפיור ופמלייתו כשהם יצאו מגבולות הוותיקן: במהלך השנים האפיפיור השתמש בשלל מכוניות שרד שחלקן האחורי הוסר כדי שיוכל להיראות על ידי הקהל. לאחר ניסיונות התנקשות, בחלק מהמקרים הצד האחורי צויד בזכוכית משוריינת. כלי רכב שקיבל את הכינוי, ספק בלעג, "פופמוביל". יהיה מעניין לראות כיצד יתגברו על האתגר של חישמול הפופמוביל שאמור לשאת טונות של שיריון, מסתדר עם פולקסווגן חשמלית.

 

רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד