כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חלם על קריירה צבאית

משפחת הלוחם שנפל: "ידענו שהוא בעזה, נלחם, בחוד החנית"

סא"ל (מיל') איעד עבאס, דודו של רס"ן ג'מאל עבאס שנפל בקרב ברצועה: "חלם על קריירה צבאית". ראש מועצת בית ג'ן ראדי נג'ם קרא לביטול חוק הלאום. התייחס ליוזמה לקידום הצעת חוק יסוד העדה הדרוזית. "לדעתי, לא צריך חוק לעדה הדרוזית. אני רוצה להיות שווה לחוק הלאום, כמוני-כמוכם"

משפחת הלוחם שנפל: "ידענו שהוא בעזה, נלחם, בחוד החנית"
כוחות צה"ל בפעילות בעזה צילום: דובר צה"ל

רס"ן ג'מאל עבאס, מ"פ בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים, בן 23 מפקיעין, נפל בקרב ברצעות עזה. בשיחה מצמררת, הצליחו אביו ואחיו, המשרתים בפיקוד צפון, לשוחח איתו באמצעות רשת הקשר בפעם האחרונה.

סא"ל (מיל') איעד עבאס, דודו של רס"ן ג'מאל עבאס, סיפר עליו אצל אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM: "ידענו שהוא בעזה, נלחם, בחוד החנית, אבל אז הגיעה הבשורה המרה. ידענו שהוא יהיה ראשון, שהוא ירוץ, חשבנו שהוא יחזור אלינו, אבל לצערנו זה לא קרה. הוא רצה להיות מפקד, רצה לעקוף את סבא שלו, אלוף משנה, בדרגה. הוא חלם על קריירה צבאית, הוא תמיד היה מצטיין, תמיד היה בראש, וכך הוא הלך גם, בראש".

עוד סיפר עבאס כי "סבא שלי ז"ל היה עוד בצבא הבריטי, גם סבא שלי השני קיבל אות על הלחימה שלו במלחמת השחרור, אבא שלי אלוף משנה בצבא, אחי הגדול גם כן שירת והיה בקבע שנים. אני הייתי סגן אלוף, כנ"ל אחי. אנחנו משפחה ציונית, משפחה שאוהבת את המדינה, יש לי אחיינים גם כן ביחידות מיוחדות וסודיות. גיסים שלי בצבא. אנחנו משפחה שאוהבת את המדינה וחיה במדינה זאת".

בהמשך התייחס ליוזמה לקידום הצעת חוק יסוד העדה הדרוזית. "לדעתי, לא צריך חוק לעדה הדרוזית. אני רוצה להיות שווה לחוק הלאום, כמוני-כמוכם", הדגיש, והוסיף: "אני נתתי מעצמי, המשפחה שלי נותנת מעצמה כבר שנים למדינה הזאת והדרוזים בכלל, ואני לא רואה לנכון שתהיה הצעת חוק רק לדרוזים".

"אני נלחמתי בשביל להקים את המדינה הזאת, אבותיי נלחמו להקים את המדינה. אני לא חושב שצריך את חוק העדה הדרוזית. אני רוצה שיתקנו את חוק הלאום. אין לנו בעיה עם מדינה יהודית, להפך. כל הבתים שלנו עם דגלי ישראל מאז ומתמיד, על הבית של ההורים שלי, דגל ישראל מתנופף מהיום הראשון שאני זוכר את עצמי. אנחנו חלק מהמדינה ואני לא רואה לנכון שיהיה איזשהו חוק רק לעדה הדרוזית. צריך שיתקנו את חוק הלאום, זה מה שצריך", ציין.

ג'מאל עבאס ז"ל: צילום דובר צה"ל

לשיחה הצטרף ראדי נג'ם, ראש מועצת בית ג'ן, והגיב לדברים: "לגבי חוק הלאום, לדעתי כל אלה שחוקקו את החוק ב-2018 צריכים לעשות חשבון נפש וזה לא מאוחר. ילכו לכותל, ישימו פתק שם ויבקשו סליחות מהעדה. אני לא מופתע מהעדה, כולם התייצבו. יש חלק שהיה להם צו הריסה ביד, יש חלק שהיו להם קנסות של מאות אלפי שקלים, עזבו את הכול, התייצבו בחזית כאילו כלום, ואנחנו רואים את התוצאות. זו עדה שמאמינה בגורל, אנחנו מאמינים. אנחנו נאמנים להכול, נאמנים לאישה, למשפחה, לעדה, ליישוב, למדינה. יש לנו סל ערכים שלא כל אחד מכיר".

הוא הוסיף להביע את דעתו על חוק יסוד העדה הדרוזית, וטען: "צריך לשתף את ראשי הרשויות, את ראש העדה, שלא חס וחלילה אנחנו נעשה עוולה גם כלפי עצמנו. צריך ללמוד את החוק היטב, מה יש בו, מה אין בו. אני בעד שיהיה חוק ואני בעד שיבטלו את חוק הלאום, שלא יהיה לו זכר. יש לי דעה, יש 16 ראשי רשויות, אפשר להביא אנשים מומחים בנושא חוקה וחוק ואפשר לשבת על זה וללמוד את זה. אם זה מה שמביא פתרון ותהיה הסכמה רחבה על נושא חקיקה כזאת או אחרת, אני ראשון המברכים. אבל אם יביאו חוק חתום ויש בו הרבה לקונות ואין בו מה שאנחנו באמת מבקשים ודורשים, אז מה עשינו?"

לקראת סיום השיחה, הסבירו השניים את המסרים שרצו להשאיר החללים ג'מאל עבאס ועדי מאלכ חרב שנפלו במהלך הקרבות. "ג'מאל השאיר מסר של 'חברים, תהיו חזקים. תובילו, תהיו אמיצים ואל תסתכל אחורה, תהיו קדימה תמיד'. זה מה שהוא רצה, זה מה שהוא חשב וזה מה שהוא עשה כל הזמן", סיפר עבאס. נג'ם אמר: "בקשר לעדי זה ילד שכל אימא הייתה רוצה ילד כזה. הוא השאיר מסר של הנחלת ערכים לדורות הבאים. לצערנו, אתמול היה קשה לעכל את האבדה. בבית ג'ן בכל פינה תמצא שכול, יגון, צער".

דרוזים מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד