ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מעביר ביקורת

שאלת 'היום שאחרי': סמוטריץ' במכתב לגלנט

שר האוצר סמוטריץ' פנה במכתב לשר הביטחון גלנט ובו התלונן על מערכת הביטחון שקובעת "עובדות בשטח בהיערכות להחלפת חמאס ברש"פ בעזה", ועוסקת בשאלת היום שאחרי כבר עכשיו

שאלת 'היום שאחרי': סמוטריץ' במכתב לגלנט
השרים גלנט וסמוטריץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה במכתב לשר הביטחון גלנט ומחה על כך שבניגוד למה שהוחלט בדרג המדיני - במערכת הביטחון כבר מתכננים את "היום שאחרי", כך פורסם ב"ישראל היום".

סמוטריץ' כותב במכתבו: "מהמידע שמגיע אליי עולה כי חלקים במערכת הביטחון החלו לגבש את תפיסת מדינת ישראל ליום שאחרי הניצחון במלחמה. בדרג המדיני החליטו במודע לא לעסוק כרגע בשאלת 'היום שאחרי'".

סמוטריץ' ממשיך: "זו אינה מהווה הצדקה לשר הביטחון או למערכת הביטחון ליטול לידיהם את הסמכות לעשות זאת בעצמם, לרתום את העגלה לפני הסוסים ולקבוע עובדות בשטח בהיערכות להחלפת חמאס ברש"פ בעזה".

"אחרי שנשיג בעזרת השם את הניצחון, נעסוק בשאלת הניהול האזרחי של הרצועה ביום שאחרי. עיסוק בכך בשלב הזה יכניס אותנו בהכרח למחלוקות בתוכנו וככל הנראה גם לקונפליקט מול הממשל האמריקני, מה שיפגע בחוסן הלאומי וביכולת לנצח ולהשיג את מטרות המלחמה המוסכמות. מסיבה זו אני לא עוסק כעת בשאלת היום שאחרי", ממשיך השר.

סמוטריץ' כותב כי יש "להורות לאלתר לצה"ל ולמשרד הביטחון לחדול מעיסוק בנושא ולפזר את הצוותים שהוקמו לשם כך ולהפריד לאלתר בין תפקידי החוקרים במכון למחקרי ביטחון לאומי לבין תפקידם במילואים".

בצלאל סמוטריץ' חמאס יואב גלנט הרשות הפלסטינית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד