ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
משטרת רוסיה "חוקרת"

קצין בכיר שביקר את פוטין נמצא מת לצד אשתו

מפקד לשעבר בצבא רוסיה שביקר את הנשיא פוטין על מצבו של חיל האוויר הרוסי נמצא מת לצד אשתו. הוא עזב את תפקידו לאחר שמתח ביקורת על צבא רוסיה. הרשויות ברוסיה עדיין מנסות לפענח את סיבת מותם

קצין בכיר שביקר את פוטין נמצא מת לצד אשתו
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

מפקד לשעבר של ההגנה האווירית הרוסית נמצא מת לצד אשתו בנסיבות מסתוריות. סגן גנרל ולדימיר סבירידוב, בן 68, ורעייתו טטיאנה, בת 72, מהקצינים המעוטרים ביותר, נמצאו שבוע לאחר מותם.

הטייס בדימוס מתח ביקורת על ולדימיר פוטין על כך שהוא מנהל חיל אוויר "בדרגה שלישית", והזהיר כי קצינים בכירים עוזבים את הכוחות המזוינים בגלל שכר ותנאים קשים.

הרשויות ברוסיה לא הצליחו לקבוע את סיבת המוות, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.  הגנרל ורעייתו נמצאו בביתם בכפר אדז'ייבסקי שבאזור סטברופול.

"עובדי חברת הגז ביצעו בדיקות ולא זוהה חומרים מזיק", נכתב בדיווח ראשוני על מותם.

סבירידוב פיקד על הארמייה ה-6 של חיל האוויר וההגנה האווירית הרוסי בין השנים 2005 ל-2009 במינוי של פוטין. הוא היה טייס בכיר של רוסיה. הוא זכה במדליות רבות.

סבירידוב עזב את תפקידו בגיל 54, לאחר שהשמיע שורה של הערות פומביות נוקבות על הכוחות המזוינים הרוסים.

הוא הזהיר באחד הראיונות: "לטייס חייב להיות כ-100 שעות טיסה בשנה בשביל מוכנות לחימה מלאה. עם זאת, זה עדיין לא המקרה. זמן הטיסה הממוצע בצבא הוא כיום 25-30 שעות".

בראיון אחר הוא התלונן: "אנחנו נאלצים למנות קצינים לא מאומנים לחלוטין כי אין קצינים טובים יותר. מאותה סיבה אנחנו שולחים לאקדמיות צבאיות טייסים מהדרג השלישי. זה לא קרה בעבר".

משכורות נמוכות ודיור לקוי גרמו לכך שקצינים מנוסים עוזבים את הצבא ברגע שהם יכולים.

"לאחד מכל שניים מהחיילים שלנו למרבה הצער אין מקום לינה", הוא גילה. "עד 10 אחוז מהקצינים הצעירים עושים הכל כדי לפרוש מוקדם".

הוא אמר לפוטין "ליצור תנאי חיים נורמליים לקצינים צעירים, כמו גם לכל אנשי השירות, כדי שיוכלו לבצע את חובות השירות שלהם כראוי".

מאז שהמלחמה פרצה בפברואר 2022 רוסיה מתמודדת עם מבול מקרי מוות חשודים, כאשר דמויות מפורסמות ברחבי המדינה נרדפות על ידי הקרמלין ומוצאות את מותן המסתורי.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד