כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"בדקו מאות כלי רכב"

האופנועים שמייצרים קולות ירי וגורמים לבהלה: כך זה נגמר הפעם

משטרת ישראל והמשרד להגנת הסביבה קיימו פעילות אכיפה נרחבת בוואדי ערה בכביש 2 ובכביש 4, בדגש על רכב מנועי הגורם לרעש חזק ולבהלה של הציבור | 115 כלי רכב הורדו מהכביש

האופנועים שמייצרים קולות ירי וגורמים לבהלה: כך זה נגמר הפעם
אילוסטרציה צילום: unsplash

מראשית המלחמה התקבלו במוקד 100 של משטרת ישראל מאות תלונות ודיווחים בדבר רעש דמוי אזעקה או ירי הבוקע מכלי רכב. רעש מעין זה נגרם בשל שינוי מכני לא חוקי בצינור הפליטה (אגזוז). רוב הדיווחים על אופנועים המייצרים רעש דמוי קולות ירי, נפצים ואף אזעקה לאחר שמערכות הפליטה שלהם עברו שינויים. מפגעי רעש אלו יוצרים בהלה בקרב הציבור, במיוחד בימים מורכבים אלו. מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי וראש אגף התנועה ניצב יהודה בן עטר הורו למקד את האכיפה נגד תופעה זו עם המשרד להגנת הסביבה.

בתוך כך, במסגרת המאבק בתופעת כלי רכב הגורמים למפגעי רעש הפוגעים באיכות חייהם של התושבים ובנגע תאונות הדרכים, התקיימה בסוף השבוע פעילות אכיפה ממוקדת כנגד נהגים המפירים את החוק האוסר על גרימת רעש חזק מרכב מנועי. בפעילות השתתפו המשרד להגנת הסביבה, משטרת התנועה הארצית (צפון) של אגף התנועה, המדור להגנת הסביבה באגף המבצעים, מרחב מנשה, עמקים, מג"ב אלונה, שוטרי המדור להגנת הסביבה ומתנדבי הגנת הסביבה. השרה להגנת הסביבה עידית סילמן נכחה אף היא בפעילות האכיפה בשטח.

במסגרת המבצע פעלו עשרות שוטרים, ובמהלכו בדקו מאות כלי רכב ורשמו 132 דוחות. הורדו 115 רכבים מהכביש בשל ליקויי בטיחות חמורים, נרשמו 44 דוחות הגנת הסביבה בגין רעש חזק מכלי רכב ואופנועים והושבתו ונגררו שני כלי רכב. 

על פי ארגון הבריאות העולמי, חשיפה לרעש גורמת לפגיעה בבריאות הפיזית והנפשית של הנחשפים.

"משטרת ישראל והמשרד להגנת הסביבה ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה בביצוע פעולות אכיפה ממוקדות כנגד מי שגורם למפגעי רעש בשגרה ובעת חירום" נמ ר.

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן אמרה: ''גם בעת לחימה ודווקא בימים אלו שכל רעש מלחיץ אותנו ונשמע כקולות ירי, נפצים או אזעקות, אנחנו ממשיכים לפעול למען שמירה על הסביבה ואיכות החיים של הציבור ומבצעים פעילות אכיפה ממוקדת נגד כלי רכב מרעישים הפוגעים באיכות חיינו. אנחנו ומשטרת ישראל מקבלים פניות רבות על כלי רכב ואופנועים שעברו שינויים במערכות הפליטה שלהם וגורמים לרעש מלחיץ. אנו במשרד להגנת הסביבה נמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל ונפעיל את סמכויותינו בתחום האכיפה במטרה למגר תופעות אלו למען הציבור והסביבה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר ציין: "אני מברך על פעילות מחוז חוף ואגף התנועה של משטרת ישראל במאבק הנחוש בפורעי החוק המטרידים את הציבור. זו פעילות נוספת בהחזרת המשילות בפרט בצירי התנועה".

 

רוכב אופנוע מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד