כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המלחמה החשאית

"חרדים יהפכו ללוחמי סייבר מומחים"

בדוח מבקר המדינה שפורסם לאחרונה, התברר כי ברחבי העולם ישנם למעלה מ-10 מיליון מתקפות סייבר בשנה • אם הנך חרדי בגילאי 21-27, שרואה את עצמו בתור לוחם סייבר, אתה מוזמן לשירות מיוחד במינו

"חרדים יהפכו ללוחמי סייבר מומחים"
תוכנית סייבר צילום: freepik

מלחמת הסייבר היא המלחמה החשאית שמתנהלת מתחת לרדאר. אין במלחמה הזו פצועים עם צבע, או הרוגים חלילה, אבל כן מדובר במלחמה לכל דבר ועניין. בדוח שפרסמה חברת  קלארוטי (Claroty) לשנת 2023, 80% מגופי הבריאות ברחבי העולם היו חושפים למתקפת סייבר. לעיתים המתקפה היא רק ניסיון לשבש את הפעילות של המערכת, לפעמים מדובר בתוקפים שדורשים כופר תמורת שחרור המערכת מהמתקפה. אחת המתקפות הגדולות כוונה לארגון הצלב האדום הבינלאומי, מתקפה שהובילה לפרסום פרטים אישיים רגישים  של אלפי בני אדם ולסכן את חייהם.

רואה את עצמך בתור לוחם סייבר? אתה מוזמן ללחוץ כאן>>

בדוח מבקר המדינה שפורסם לאחרונה, התברר כי ברחבי העולם ישנם למעלה מ-10 מיליון מתקפות סייבר בשנה. בכל רגע נתון יש מתקפת סייבר ברחבי העולם. מיליארדי פרטי מידע זולגים לרשת בעקבות מתקפות הסייבר. 

ישראל לא שונה ממדינות אחרות וגם כאן המלחמה מתנהלת כל הזמן. מלחמה נגד התוקפים שמבקשים לשבש את המערכות, שרוצים לגנוב מידע חסוי, או שדורשים תשלומי כופר כתנאי להחזרת המערכת לפעולה או למנוע פרסום של מידע רגיש.

ההתאוששות ממתקפות סייבר, כרוכה לא פעם בעלויות כספיות משמעותיות. דוח של חברת הסייבר הבריטית סופוס, מצא כי ארגונים היו צריכים להשקיע מאות אלפי דולרים בממוצע לתקן את הנזקים שיצרו מתקפות כאלו.

ההתמודדות עם הסייבר מביאה את החברות להשקיע סכומי עתק באבטחה מפני מתקפות סייבר. על פי חברת המחקרים קנאליס (Canalys) סך ההוצאות בשנה האחרונה בתחום הסייבר הגיע ל-223.8 מיליארד דולר.

המלחמה בדרום הביאה לעלייה מטאורית בהתקפות הסייבר. על פי נתוני חברת צ'ק פוינט מתחילת המלחמה נרשמה עלייה של למעלה מ-20 אחוזים במתקפות הסייבר בישראל, עלייה של 16 אחוזים במקרים של מתקפות כופר. ועלייה של 7% במתקפות על מכשירים שמחוברים לרשת כמו מצלמות אבטחה וכדומה.

את המלחמה בפושעי הסייבר, הן בהגנה והן בהתקפה, מובילה יחידת העילית של משטרת ישראל-יחידת הסייבר. לוחמי היחידה פועלים בכל הזירות במרחב הווירטואלי ויוצאים לא פעם למתקפה נגד הפושעים במטרה להשמיד את היכולות הווירטואליות שלהם.

ביחידת הסייבר מבינים את הפוטנציאל הגלום בחברה החרדית ומציעים מסלול ייחודי לחרדים. אם אתה חרדי בגיל 21-27, שרואה את עצמו בתור לוחם סייבר, השירות בתפקיד לוחם סייבר, פותח לך גם את הדלת לעבודה בשוק הצומח ביותר בעולם.

רואים את עצמכם בתור לוחמי סייבר? מוזמנים להשאיר פרטים>>>

מתקפת סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד