כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עדכונים שוטפים

אש בצפון, קרבות בעזה | החות'ים טוענים: חטפנו ספינה ישראלית

חיזבאללה ביצע היום עשרות שיגורים לעבר יישובי הגליל | צה"ל ממשיך להעמיק את השלב השני של הפעולה הקרקעית בעזה: קרבות עזים בכמה שכונות אליהן נכנסו הכוחות | הותרו לפרסום שני חללי צה"ל נוספים שנפלו בעזה | בישראל מבהירים: לא היו ישראלים בספינה שנחטפה

אש בצפון, קרבות בעזה | החות'ים טוענים: חטפנו ספינה ישראלית
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש 90 / דובר צה"ל

כוחות צה"ל המשיכו היום (ראשון) בהרחבת השלב השני של הפעולה הקרקעית ברצועת עזה: מטוסי קרב השמידו תשתיות רבות של ארגון חמאס בשכונות ג'באליה, זייתון ובית לאהיא. ביממה האחרונה, נלחמו כוחות צה"ל בפאתי שכונת ג'אבליה, נתקלו וחיסלו מחבלים. במקביל לוחמי שייטת 3, שייטת ספינות הטילים תקפו מטרות לאורך רצועת עזה באמצעות אלפי חימושים מהים וסייעו בסיכול איומים יבשתיים כנגד כוחותינו. במהלך היום הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה לוחמי צה"ל שנפלו בקרבות בצפון הרצועה.

בתימן טענו היום כי החות'ים חטפו "ספינת משא ישראלית" בשם גלקסי לידר ששטה בים האדום. נטען כי יש עליה 22 אנשי צוות. בישראל הדגישו על הספינה לא היו אזרחים ישראליים. "אירוע חטיפת ספינת המשא על ידי הח׳ותים סמוך לתימן בדרום הים האדום הוא אירוע חמור מאוד ברמה העולמית", מסר דובר צה"ל והבהיר: "מדובר בספינה שיצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראליים. לא מדובר בספינה ישראלית. גם בלשכת ראש הממשלה גינו את המתקפה נגד הספינה.

עוד קודם לכן היום הופעלה התרעה על חדירה של כלי טיס עוינים בצפון הארץ. צה"ל שיגר מיירטים לעבר מספר מטרות אווירית חשודות שחצו משטח לבנון לעבר שטח הגליל העליון והאירוע הסתיים. כמו כן, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בגבול הצפון. בתגובה, תקף צה"ל שורה של יעדי חיזבאללה בדרום לבנון.

עדכונים שוטפים: 

23:17 - ארגון הטרור החות'ים בתימן מפרסם תיעוד של ההשתלטות על הספינה היפנית.

23:06 - מארק רגב יועצו של ראש הממשלה אמר ל-BBC: "מצאנו חדר פיקוד ובקרה בקומה מינוס 2 (של בית החולים) אבל שוב אנחנו צריכים להראות את זה, זה רק עניין של זמן שנראה את הקשר בין רשת המנהרות ובית החולים״. היועץ אמר שלצה"ל יהיו ראיות חותכות על חדר הבקרה בימים הקרובים.

22:57 - בישראל מכחישים את הדיווח לפיו עסקת החטופים תצא לפועל מחר.

22:49 - משרד ראש הממשלה בשם הממונה על נושא החטופים והנעדרים תת אלוף במילואים גל הירש מחר בשעות הערב ייפגשו חברי קבינט המלחמה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגים ממשפחות החטופים והנעדרים.

22:35 - דובר צה"ל: בהמשך להודעה בנושא נסיבות מותה של רב"ט נועה מרציאנו ז"ל, אנו מבקשים להבהיר כי נועה ז"ל נפצעה ביום חמישי (09/11/23) ולא בחמישי האחרון. צה״ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.

22:16 - הערוץ הבינערבי אל-ר'ד מצטט גורם בחמאס שאומר כי לפי העסקה המסתמנת הפסקת האש תחל מחר ב-11:00 בבוקר.

22:02 - הערבים משתפים ברשתות החברתיות את הכתבה ב'הארץ': "מי שהרג את משתתפי המסיבה היה הכיבוש הישראלי, והוא היה מודע לקיומה של המסיבה, ורשויות הכיבוש הם אלו שארגנו אותה".

21:47 - הרשות הפלסטינית מחקה מהאתר ומהפייסבוק את הפוסט שמאשים את צהל בהרג משתתפי מסיבת נובה, אבל שכחה למחוק מהטוויטר

21:33 - הוושינגטון פוסט: ישראל חושבת על העובדה שעזה נמצאת ליד הים התיכון וניתן להשתמש אולי במי ים להציף את המנהרות, או בציוד לקידוח נפט.

21:10 - גורמים בישראל: המוסד הוא זה שדרש להקדים את דיון הקבינט המצומצם.

20:59 - ראש המוסד דדי ברנע ושר הביטחון יואב גלנט טרם התכנסות קבינט ניהול המלחמה | צילום: שחר יורמן.

20:50 - כשהם פצועים: חטופים מובאים לשיפא ביום הטבח | תיעוד דרמטי

20:42 - ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח כעת עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. שני המנהיגים קיימו שיחה ארוכה וממושכת על התקדמות המלחמה בדרום וכן על החזית בצפון.

20:32 - בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה, מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום, מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, מתחם צבאי של חיזבאללה בו פעלו מחבלי הארגון, עמדה צבאית ותשתיות להכוונת טרור.

כמו כן, זוהו מספר שיגורים של פצצות מרגמה וטילי נ"ט לעבר מרחבים שונים בגבול הצפון שלא יורטו על פי מדיניות. לפני זמן קצר שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה במרחב דלתון. כוחות צה״ל תוקפים את מקורות הירי.

20:04 - ברקע הדיווחים האופטימיים מארה"ב וקטאר: שרי קבינט המלחמה התבקשו להקדים את הגעתם לדיון בקריה.

20:00 - ברק רביד מדווח ב'וואלה': מנהיג חמאס יחיא סינוואר חזר למו"מ ואותת כי יסכים לשחרר יותר מ-50 חטופים. שלושה מקורות שמעורים במו"מ אמרו כי לאחר נתק בעקבות פעילות צה"ל בשיפא חודשו ביממה האחרונה המגעים לעסקת שחרור חטופים תמורת הפוגה. לדבריהם למרות צמצום בפערים עדיין אין הסכם.

19:56 - אזעקות בצפון: אזור תעשייה רמת דלתון, דלתון.

19:51 - קבינט המלחמה הוקדם לשעה 20:00 בערב.

19:36 - שר הביטחון יואב גלנט בצפון: "מתחילת המלחמה חיזבאללה ירה למעלה מ-1000 חימושים נגד יעדים ישראלים".

19:22 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "מצטרף לגינוי הנחרץ של ראש הממשלה נתניהו להודעה המתועבת והשיקרית של משרד החוץ הפלשתיני. מי שמכחיש את הטבח, הופך את עצמו לשותף לפשע הנורא ביותר נגד העם היהודי מאז השואה".

19:10 - נתניהו בהודעה לתקשורת בעברית ובאנגלית: "מכחיש השואה אבו מאזן מכחיש כעת גם את הטבח של חמאס-דאעש".

19:00 - שב"כ וצה"ל חשפו - כך פעל חמאס בשיפא: מנהרה מתחת לבית החולים, חדר חקירות במחלקת הלב | תיעוד

18:54 - יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: "מתקשה מאוד לראות כיצד אמשיך לאשר את המצב המיוחד בעורף מבלי להבין מי אחראי על התכלול הכלכלי-אזרחי של מצב הלחימה".

18:40 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: סגן (מיל׳) אדיר פורטוגל, בן 23, ממזכרת בתיה, קצין בגדוד שקד של חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. סמ״ר גל מישאלוף, בן 21, ממודיעין, לוחם בגדוד צבר של חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

18:10 - פיקוד העורף: החל ממחר - הלימודים בגוש דן יתקיימו ללא הגבלות.

18:00 - הרמטכ"ל קיים אמש הערכת מצב ואישר תוכניות בפיקוד הדרום להמשך הלחימה הקרקעית והתמרון ברצועת עזה.

17:50 - משרד הבריאות הפלסטיני שבשליטת חמאס: מספר ההרוגים ברצועה מאז החלה המלחמה עלה ל-12,415.

17:30 - משטרת ישראל על הדיווח שמסוקי חיל האוויר פגעו בחוגגים בפסטיבל ברעים: "בניגוד לפרסום, תחקיר המשטרה אינו מתייחס לפעילות כוחות צה"ל ומשכך לא נמסרה כל אינדיקציה לפגיעה של אזרחים כתוצאה מפעילות אווירית במקום".

17:25 - צבע אדום בעוטף עזה.

16:40 - סקר NBC לגבי מדד שביעות הרצון מביידן: רק 40% מרוצים. 70% מהמצביעים בגילאי 18-34 בארה"ב לא מרוצים מהאופן שבו הנשיא מנהל את המלחמה בעזה. הנשיא לשעבר טראמפ מוביל ב-46% על ביידן עם 44%.

16:17 -ארה"ב: עסקה לשחרור בני ערובה 'קרובה' יותר משהייתה מאז תחילת המלחמה.

16:08 - משרד ראה"מ: "מגנים בתוקף את ההתקפה האיראנית נגד ספינה בינלאומית".

15:55 - צה"ל: "חטיפת הספינה על ידי הח׳ותים - אירוע חמור מאוד ברמה העולמית. לא מדובר בספינה ישראלית ולא היו עליה ישראלים".

15:20 - ‏ערוץ אל-ג'זירה הקטארי שידר תיעוד מהלחימה של אנשי חמאס בכוחות צה"ל (כמובן מהצד של חמאס). פעילים חמושים של חמאס שועטים לתוך בית החולים א-רנתיסי בשכונת א-נסר בצפון הרצועה.

15:15 - דיווחים בתקשורת הערבית: החותים חטפו ספינת משא בבעלות ישראלית עם 22 אנשי צוות עליה.

15:05 - הסהר האדום הפלסטיני שמנוהל על ידי חמאס מדווח כי כל 31 הפגים בבית החולים אל-שיפא פונו מהמקום לדרום עזה. המטרה לרוקן את המקום מחולים ולבצע סריקות מדוקדקות במבנה, כך על פי תקשורת זרה. על פי אל ג'זירה כ-260 חולים נשארו בבית חולים.

14:55 - לפני זמן קצר, זוהו שני שיגורים משטח לבנון למרחב מרגליות וכפר גלעדי שלא יורטו על פי מדיניות, אין נפגעים. צה"ל משיב אש.

14:50 - דיווחים בעזה כי העיתונאי בילאל ג'דאללה, מנהל לשכת העיתונות בעזה, נהרג בהפצצה ישראלית.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

חמאס עזה לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד